REBUS TELUR MASIN GUNA PERIUK NOXXA - Alam Sari Di Tanah Jauhar

REBUS TELUR MASIN GUNA PERIUK NOXXA

Assalamualaikum... 

Paling malas nak merebus telur itik masin sebab rasa macam sayang aje gas.  Ialah,  telur itik mengambil masa yang lama untuk masak.  Kadang bila kita buat masak lemak telur itik tu,  rasa macam dah nak kering santan,  telur tak keras-keras,  hehehe.  Lepas tu nampak ada yang beritahu kena letak santan lebih atau alternatifnya masak dulu telur dalam periuk lain lepas tu baru masuk dalam santan.. Ooo..  Gitu. 

Bagi yang ada periuk noxxa,  bolehlah cuba merebus telur itik masin. Cuma 5 minit jer dah siap.
  

Masukkan kain basah dalam periuk dan letakkan telur itik masin di atasnya.



Sk tambah sikit air separas kain.



Tekan HP 5 kali, kemudian on.

Letakkan tombol pada pressure dan lepaskan wap bila masa dah tamat.

Rebus telur masin tu semata-mata sebab nak masak


hehehehe




4 comments:

  1. wowwww...geng periuk noxxa..hahhahaa..bak kata sis lin , tekan tekan je dah siap.hahaha..

    ReplyDelete
  2. wow....hebatnya...dah tak payah letak air eh..ni yang nak beli ni

    ReplyDelete
  3. wwoww.. tak penah lagi masak telur guna periuk noxxa ni.. boleh try lain kali..

    ReplyDelete
  4. Senang ek, nanti nak cubalah hehehe

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih