MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Thursday, November 11, 2010

BENJOL (18SX)

ASSALAMUALAIKUM wbt

NAK CERITA.. hehehe (belum apa-apa dah ketawa... hik.. hik.. hik)

Di sebuah rumah yang tiada berbilik, tinggallah sepasang suami isteri dengan seorang anak lelaki mereka, si Amat. (harap maklum, ini bukan kisah Sis Lin ya.. kih.. kih)

Pada suatu malam, si Papa nak berasmaradana dengan si Mama. Dia pun menghimpit si Mama. Si Mama yang ala-ala faham pun berkata, “Abang... tengok dulu si Amat, dah tidur ke belum?"

Mendapat lampu hijau, si Papa terus teriak…

"Mat... dah tidur kau Mat?"

"Belum Papa... Amat tengah baca buku."

"Sudah...esok je baca buku, dah malam ni, tidur!!!!" Perintah siPapa dengan tegas

Kira kira 10 minit kemudian, si Papa teriak lagi.

"Amat.... dah tidur kau Amat?

"Belum...."

Si Papa mengemaskan ikatan kain pelikat lalu keluar memarahi dan memukul si Amat.

"Disuruh tidur....tidurlah! !!" sehingga kening si Amat benjol.

Esoknya di sekolah si Amat ditanya oleh gurunya tentang benjol di keningnya. Berceritalah si Amat dari awal sampai dia dipukul papanya. Lalu gurunya pun mengajar Amat.

"Malam nanti..kalau ditanya lagi,kamu diam saja....ya."

"Ya....cikgu" . jawab si Amat.

Malam tu, si Papa menghimpit lagi si Mama. Si Mama yang faham berkata, "Abang.....tengok dulu si Amat, dah tidur ke belum"

"Mat.....dah tidur kau Mat?”

Si Amat teringat pesanan gurunya, maka dia diam-diam saja, daripada kening benjol lagi, dia pura-pura tidur.

"Amat....dah tidur kau Mat?" ulang Papanya.

Amat tetap diam.

Kerana tidak ada jawapan, maka papanya terus mematikan lampu.. jadilah gelap gelita.

Si Amat ketakutan setengah mati, tapi daripada benjol, dia menahan ketakutannya.

Tak lama kemudian Amat terdengar suara papanya..

"Yang...abang nak keluar ni.”

"Ya Bang .. kita keluar sama-sama", dia dengar suara Mamanya menjawab.

Dengan segera si Amat bangkit dan berteriak sekuat hati,

"Amat nak ikutt!!!.. Amat nak ikuuttt!!!!!!"

Esoknya....Amat BENJOL lagi .......

Kih… kih… kih…. Kesian Amat.

gambar hiasan: ini bukan Amat.. hehe.. benjol itu tiada kena mengena dengan cerita di atas tau..


2 comments:

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

BOAT NOODLE @ TEH O AIS 50 SEN

Assalamualaikum... RAJIN pulak nak cepat-cepat update kisah malam tadi padahal bukan main banyak kisah yang belum dikisahkan lagi.  Hurmmm....