MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Monday, May 12, 2014

ANUGERAH

ASSALAMUALAIKUM...
 
DUA Anugerah
yang Sk terima pada majlis jamuan
Kelab Badan Kebajikan Staf
tempat Sk mencari rezeki
yang diadakan Khamis lepas.
Bagi Sk anugerah ni membawa makna yang besar.
Malu pulak bila tiba-tiba dianugerahkan dengan sesuatu
yang rasanya belum layak untuk kita terima.


Pertama,
Anugerah Pengajar Kemahiran Terbaik.
Mujur bukan Anugerah Pekerja Terbaik...
huhuhu..
faham-faham sajalah kannn.
Bagi Sk pengajar dan pekerja walau pun nampak macam sama
tapi bila pekerja ia merupakan satu anugerah di peringkat umum
 kerana di kolej Sk terdapat pelbagai lapisan peringkat pekerja.
Dari peringkat pekerja am,
pekerja pentadbiran
dan akademik.
Ramai yang keliru dengan jawatan Sk.
Sk bukan pensyarah ya tapi pengajar.
Alhamdulillah,
kalau yang memilih ini memandang Sk sebagai pengajar yang terbaik,
terima kasih atas penganugerahan ini.

Okey,
memandangkan Sk ni memang jenis orang yang sangat menghormati majlis,
sebolehnya Sk tak mahu lari dari tema majlis
iaitu berpakaian berwarna biru atau merah jambu
yang sopan lagi menawan. 
Dalam almari Sk tu memang banyak pakaian
yang berwarna biru dan merah jambu
yang sopan tapi belum tentu menawan,
hahahaha.
Tambah lagi majlis diadakan di hotel
yang sejuk dan dingin bolehlah kita melaram.
Tak bimbang kepanasan akibat labuci yang bergemerlapan, ya tak.
 Tapi sampai ke hari akhir,
Sk masih tak dapat buat keputusan nak pakai baju yang mana
sehinggalah ketika memandu dalam perjalanan pulang kerja
 sehari sebelumnya tu Sk teringat baju kurung biru firus 
yang Cik Embun pakai
di majlis menyambut menantu di Terengganu.


Terus Sk telefon adik Sk
bertanya kalau Sk boleh pinjam baju tu, hahaha.
Nak pinjam dengan tudung sekali tau.
Ewahhhh! Kemain lagi ya.
Sekali Cik Embun kata tudung dia tak tahu letak di mana,
baju memang adalah gantung dalam almari.
Malam tu jugak terus dipermudahkan jumpa selendang sehelai RM13.
 Mahallah, biasa Sk beli selendang macam tu baru RM10
 tapi beli jerlah.
Bukan pakai sekali ye tak.
Dan memang masuk sangat warna tudung dua tona yang Sk beli dengan
baju kurung biru firus milik Cik Embun.
Lepas tu masa nak cuba kain tu kan, alamak, besarnya.
Sekali bila pakai, ngam jer... hoh!!
Apakah maknanya itu????
Kuang kuang kuanggggg!!!


Dan rupanya pada majlis tu ada pengumuman
untuk Pakaian Terbaik atau
sedap sebut dalam bahasa orang putehnya,
Best Dress... ya gitewww.
Sk diumumkan pemenang Best Dress bagi kategori wanita.
Tokojut dan teruja ai tauuuu...
Yang Sk nampak ramai juga yang pakai cantik-cantik,
 sopan dan menawan hari tu.
Mungkin kelebihannya,
Sk memakai pakaian tradisional
di tambah lagi gaya pakaian tu memang asli 
 tak ada bunga dan corak
 cuma dihias dengan keronsang yang besar-besar.
Bila post di fb ramai nampaknya
yang berkenan dengan baju tu.
Maaf ya, tu baju adik Sk
 jadi Sk tak bolehlah nak beritahu di mana butik
yang menjual baju tersebut.
Sk cuma mampu senyummmmmmm...
hehehe.

WAJAH TEMAN-TEMAN YANG SPORTING

Ramai yang lari bila nampak Sk bawa galah tu.
Apa korang takut galah tu meletop ke??
Hahahaha.. sabo ajelah.
Jadi inilah sahaja gambar dengan tempan-teman yang sporting.
terima kasih kerana sudi bergambo dengan Sk ya.
Sk masuk sini jangan marah haaaa...

dari kiri Izai, Kak Min.. kanan sekali Matun

comelkan dia.. namanya Jun

Izai di kiri dan Jun di kanan

yang pegang monopod tu Yan, tudung biru tua Fahtin, belakang kiri dan di sebelahnya Tasya
yang tinggal mata sebelah tu Sk laaaa..

my 2nd bos.. Kak Cah

kanan Kak Tim, kiri, Limah.. belakang Fahtin

bakal pengantin... Fahtin

dengan Shikin.. ini 'Along' pakar bahagian pinjaman.. hehehe

dari kiri Naza, Tini, Ayu dan Haida... sebelah Haida.. awat jadik cenggitu tataw.. itu Jun
 
last but not least.. my bos Ustaz Asri dan yang kiri tu Kak Nim.

5 comments:

  1. Wah, tahniah..tahniah.... Saya tak terkejut pun.... Memang layak sangat. Dah boleh imagine dah SK mengajar camner. Baju tu memang cantik. Saya rasa penilai tu mata dia macam saya kot...hahahahhaha.

    ReplyDelete
  2. Baju tu kerongsang bsr klo x salah orng pgil tekad.. Klo x salahlah.. Heheh. Mmg asli bju kurung jhr dulu2 sbb ada poket kat dada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lupa nk ucap tahniah utk yg terbaik!!

      Delete
    2. Nak jd yg nombor 1 ucap happy birthday kt sk yer...:-)

      Delete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

BOAT NOODLE @ TEH O AIS 50 SEN

Assalamualaikum... RAJIN pulak nak cepat-cepat update kisah malam tadi padahal bukan main banyak kisah yang belum dikisahkan lagi.  Hurmmm....