RAHSIA KOTAK KASUT

Seri Kandi Tanah Jauhar
2
ASSALAMUALAIKUM...

KISAHNYA tentang pasangan suami-isteri warga emas yang kekal bahagia setelah berkahwin lebih 60 tahun. Segala-galanya mereka kongsi bersama, ...tiada rahsia antara mereka kecuali sebuah kotak kasut misteri milik si isteri yg disimpan di dalam bilik stor.

Satu hari si isteri telah jatuh sakit dan menurut doktor, peluang untuknya sembuh adalah tipis. Dengan izin si isteri, sang suami pun mengambil kotak kasut dan membukanya. Alangkah terkejutnya si suami apabila melihat isinya; dua anak patungdan wang tunai $95,000!!!

Suami pun bertanya tentang perihal dua anak patung & $95,000.

 Si isteri berkata, "Bang… masa kita mula-mula kahwin dulu, nenek saya pesan kalau nak kekal bahagia.. jangan bergaduh. Kalau marah, senyap jangan cakap apa-apa, ambil benang kait, buat anak patung…"

Sang suami merasa sungguh terharu dan sebak kerana selama lebih 60 tahun mereka berkahwin, isterinya hanya marah dua kali.

 "Sayang …macam mana dengan duit yang banyak ni?" tanya sang suami.

Isteri menjawab, "Duit tu adalah hasil daripada anak-anak patung yang dah saya jual".

Moral of the story : Anda fikir lah sendiri ya

p/s salin & tampal

gambar hiasan
google image
 
Tags

Post a Comment

2Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. hahahaha...mesti suami dia terkedu lepas tu!

    ReplyDelete
  2. marahnya beratus2 kali lah tu tapi semua simpan dalam hati. Oh! isteri ..

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!