MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Saturday, January 23, 2016

SEDILI

Assalamualaikum...

SABTU.. Hari tuisyen sedunia buat Iman. Memandangkan dah berapa kali ER dok nyanyi kat telinga ajak pergi Sedili dan hari ini mood agak rajin nak berjalan jadi kita layankan jer sementara menunggu waktu tuisyen Iman tamat. JOM!


Sedili ni terbahagi kepada dua, Sedili Kecil dan Sedili Besar. Sedili ni terkenal dengan makanan lautnya yang murah.. tapi tu dulu larrrr. Sekarang ni mana ada murah. Nak komplen lebih-lebih karang orang kata pergi laut sendiri, hihi. Tapi, cuba fikir kalau mereka jual murah, mereka nak beli beras, gula, minyak, tepung, sabun dengan apa pulak? Semua barang pun memang mahal sekarang, kan. Bagi Sk, orang macam ER yang tak berkira nilah yang mampu menjana ekonomi nelayan dan peniaga di pedalaman ni. Kalau ikutkan Sk nak beli ikan kat kedai aceh jer.. hahahha.


Urmmmmm.. harumnya bau lauttttttt. 
Gantungan ikan-ikan yang sedang dijemur ni bagaikan satu aura yang mendamaikan jiwa setiap kali ke mari.


Ikan-ikan ni belum sampai masa untuk dijual kerana belum cukup kering.


Berjemur di bawah terik matahari. 
Pasti hasilnya lazat.


Suka tengok ikan pari ni. 
Macam kipas berpusing-pusing di tiup angin.


Prlbagai jenis ikan dikeringkan termasuklah ikan sembilang.


Kepah.. banyak betul.
tapi hati tak terpikat.


Pernah seorang silent reader blog whatsapp Sk. Katanya, isteri sarat mengandung nak makan lobster dan meminta bantuan Sk lokasi membeli lobster. Sk doakan dia berjaya tunaikan permintaan isterinya tu.


RM130.00 sekilo. 
Wowwww.. rasa macam nak meminang tapi duit tak ado!


Acah-acah timbang pun jadik!
Hihihi.

Siapa boleh teka berat lobster dan harganya dengan tepat, Sk bagi hadiah percutian dua hari satu malam di Pantai Lido. Tikar bantal sila bawa sendiri. Muahahhaha.

2 comments:

  1. syok nya tempat ikan masin ke sedili tu Seri bestnya tengok besaq bergantung tu

    ReplyDelete
  2. Cara potong ikn pari tu unik kan

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

AKHIRNYA IKEA TEBRAU DIBUKA

Assalamualaikum... YEAY!!  Akhirnya setelah sekian lama menunggu, Ikea Tebrau kini dibuka di Johor Bahru.  Setelah bertahun-tahun beran...