MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Monday, January 23, 2017

KEK TEMA ZIRAFAH AKA KWANG SOO

Assalamualaikum...

ALHAMDULILLAH.. akhirnya dapat jugak merealisasikan hajat Iman nak menyambut hari jadi di rumah dengan juadah yang disediakan oleh Sk sendiri. Kalau tahun lepas, dia bersedih kerana katanya hari jadi yang paling tak meriah, tahun ini bukan main happy lagi tambahan pula tarikhnya jatuh pada hari cuti kelepasan am. Sk sediakan masakan yang mudah sahaja. Disebabkan ER kena bertugas malam tu, jadi jamuan Sk anjurkan selepas waktu solat Jumaat.  Sk sediakan makanan tengahari iaitu Nasi Putih, Kari Ayam, Sambal Tumis Sotong, Sayur Campur, Sambal Belacan, Ulam Timun dan Spaghetti Carbonara. Macam biasa jemput adik beradik aje, tak berani lagi nak mengundang tetamu yang ramai, hahaha.

Image may contain: 1 person

Kek hari lahir Iman kali ini bertemakan zirafah. Kenapa Zirafah?
Sebab Iman ni peminat Kwang Soo (Running Man) yang dikaitkan dengan zirafah.
Sekarang ni kalau nampak apa-apa barang yang berbentuk zirafah atau ada gambar zirafah mesti nak dibawa balik. Kek ini Sk tempah dari Seri Bakery dan sebenarnya Iman tak tahu pun yang Sk minta Seri buatkan kek bertema zirafah. Bila nampak jer kek ni, terus dia menjerit-jerit dan melompat-lompat. Nasib baiklah rumah bawah, kalau rumah bertiang silap-silap boleh roboh dibuatnya, hahaha.

Image may contain: 1 person

Runner bercorak kulit zirafah tu Sk tempah khas dari Wan yang mengampil tempahan edible image. Disebabkan ukurannya cuma bersaiz 7" x 11" iaitu sebesar kertas A4 sahaja, jadi Sk mintak Seri Bakery potong dua memanjang dan dibentang di atas kek seperti runner meja bulat. Riben biru tu kalau ikutkan Sk dah terlupa nasib baik Seri ingat perbincangan kami sebelum ini, riben biru besar di keliling kek dengan angka 16 yang besar jugak didirikan di atas kek. 

Image may contain: 1 person

Seri juga menawarkan untuk membuat replika zirafah untuk diletakkan di atas kek dan hasilnya.. wowwwwwwww.. terbeliak mata Sk dibuatnya. Tu yang Iman meloncat-loncat tu, hehehe.

Image may contain: 1 person

Tengok tu, Cik Lang pun sibuk nak bergambar dengan Iman.

Image may contain: 3 people, people standing

Bonda, Iman dan Babah.
Jadi anak yang sentiasa membanggakan keluarga ya Iman.

Image may contain: 3 people, people sitting

Indah (sepupu), Iman dan Nenek.

Image may contain: 4 people, people sitting

Sepupus!
Indah, Iman, Ilham dan Izzat

Image may contain: 1 person

Eh, dapat hantaran???
Terima kasih Cik Ani!

Image may contain: 5 people, people sitting and indoor

Masa untuk potong kek, Iman tak nak tiup lilin.

Image may contain: 2 people, people smiling, people sitting and food

Cik Ani

Image may contain: 3 people, people smiling, food

Eh, ibu!

Image may contain: 1 person, sitting

Tak sabar nak makan kek!

No automatic alt text available.

Kek sedapppp.. Alhamdulillah!

No automatic alt text available.

Aminnnn Ya Robbal Alamiiinnnn.

Siapa nak tempah bolehlah menghubungi Seri Bakery yang beralamat di Kempas, Johor Bahru.
01125801951



3 comments:

  1. Tengok Iman senyum pun tahu betapa puasnya dpt kek yg bonda tempahkan
    Cantik pun juga.

    ReplyDelete
  2. comelnya kek.. semoga iman dikurniakan yang baik2 sepanjang hidup ye nak.. kak..kami pun suka zirafah running man!

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

AKHIRNYA IKEA TEBRAU DIBUKA

Assalamualaikum... YEAY!!  Akhirnya setelah sekian lama menunggu, Ikea Tebrau kini dibuka di Johor Bahru.  Setelah bertahun-tahun beran...