UBAT PERIUK KAK KABU

Assalamualaikum...

BILA kali terakhir anda menikmati secawan air ubat periuk yang hangat dan mendamaikan? Bagi Sk sendiri,  rasanya ada jugak sepuluh tahun tak minum ubat periuk ni.  Dulu,  Sk selalu mendapatkan bekalan ubat periuk dari seorang makcik ni tapi sejak dia berpindah,  Sk agak ragu-ragu nak beli ubat periuk di pasaran.  Bukan tak percaya tapi tak tahu nak pilih yang mana satu,  hihi.

Alhamdulillah,  baru-baru ni Sk diperkenalkan dengan ubat periuk kak kabu oleh seorang rakan blogger.  Bila dipelawa untuk mencuba ubat periuk ini, Sk tak teragak-agak untuk menerimanya kerana Sk merupakan seorang penggemar ubat periuk..  Haaa..  Jangan tak tahu..  Hahhaa.


Tak susah untuk menyediakan secawan air ubat periuk yang berkhasiat jika anda membeli ubat periuk kekabu ni. Setiap bungkusan ubat periuk cuma perlu direbus dengan air secukupnya sehingga mendidih dan ditapis sebelum diminum. 

Tak pahit ke? 
Bagi Sk tak,  macam kita minum teh tanpa gula atau chinese tea atau green tea jer. 
Adalah rasa akar kayu sikit tapi jangan risau
Sebab anda boleh campurkan kandungan air dengan air suam untuk mendapatkan rasa yang anda boleh terima,  gituuu. 


Setiap bungkusan ubat periuk mengandungi:
• Bidara putih
• Sepang dara
• Bunga cangkok
• Sambiloto
• Misai kucing
• Kayu sepang
• Kederang
• Dan banyak lagi herba yang berkhasiat untuk kesihatan tubuh badan kita

Cara pengambilan :
- Rebus sepeket kandungan ubat periuk dengan SEPERIUK air hingga mendidih
(tidak boleh direbus separuh-separuh) 
- Minum 2 kali sehari.. secawan pagi, secawan malam
- Lebihan air dlm periuk biarkan tetap di dalam periuk dan JANGAN simpan di dalam peti ais.
- Bila nak minum, terus panaskan
- Kalau air kurang, tambah sahaja air sampai 10 hari 
- Tidak boleh direbus cuma sekali dan buat stok berbotol-botol kerana setiap rebusan akan keluarkan lebih banyak pati.


Air rebusan pada hari ke 10
Masih ada warna tetapi rasa ubat periuk tu dah hampir tiada langsung.  
Esoknya bolehlah kita rebus peket ubat periuk yang baru jika mahu terus mengamalkannya. 


Ubat periuk keluaran Kak Kabu. 
Eh,  yang dalam botol tu,  apa ya? 


Ubat periuk jugak tu tapi dalam bentuk kapsul bagi memudahkan mereka yang tak reti nak minum airnya,  heheheh. 
Cuma RM60 untuk sukatan satu bulan atau ambil sebiji dua kali sehari. 
Kapsul ni sesuai untuk mereka yang sibuk dan tak ada masa nak rebus ubat periuk. 


Ubat periuk selain dalam bentuk akar kayu
Juga telah ditransformasi dalam bentuk yang lebih mudah untuk diambil.
Katalah kita nak pergi bercuti lama-lama kan,  macam mana nak rebus ubat periuk? 
Jangan risau sebab ubat periuk kekabu juga boleh didapati dalam bentuk maajun dan kapsul rempah, mudahkan? 

Yang suka pada rasa herba boleh ambil dalam bentuk maajun tu cuma sebiji sehari. 
Maajun, Kapsul Rempah dan Ubat Periuk adalah dari bahan yg sama, khasiat yg sama, cuma dibuat pelbagai bentuk untuk memudahkan semua golongan untuk mengamalkan ubat periuk. 


 Ubat periuk Kak Kabu juga menawarkan harga mampu milik kepada semua,  insyaAllah. 

Kalau nak tengok pendapat mereka yang pernah mengambil ubat periuk kak kabu ni anda bolehlah follow ig kak kabu di 
KekabuOnlineDotcom.

Bagi mereka yang berpantang normal / czer / keguguran, ubat periuk ini hendaklah diambil 3 cawan sehari

Tak Boleh di ambil oleh : 
- Mengandung
- Breastfeed mom pada G6PD baby
- Sakit kronik yg perlu pantauan doc sentiasa
- Kanak2 yg belum akil baligh atau bawah 16 tahun

Boleh di ambil
- Anak dara
- Bakal Pengantin (lelaki perempuan)
- Suami Isteri
- Mak ayah yg dah uzur yg sakit2 sendi
- Wanita yg TTC (try to conceive utk ikhtiar hamil)
- Wanita yang tidak berpantang
- Bersalin CZER 
- haid tidak teratur
- Kencing Manis / Darah Tinggi / Gout
- Peranakan jatuh
- Sakit tumit
- Breastfeeding Mom

Kelebihan
- tidak pahit
- ini adalah HERBA dan bukan jamu. jadi ubat periuk tidak panas.. Sebab tu boleh diambil oleh ibu menyusukan  bayi.  

Sepuluh hari selepas mengamalkan ubat periuk ni memang badan rasa ringan jer dan kurang penat.  Tenaga pun macam banyak aje sampai boleh join larian merdeka anjuran kolej semalam.  Haaa..  Yang tu nanti Sk cerita.

Selain ubat periuk,  kekabu online juga turut menjual
- mandian serum
untuk mandian dalam pantang RM25/pek utk 5x mandi
- Manjakani Serapat untuk wanita yg berkahwin dan boleh dijadikan masker (RM30 / 30biji / 15 hari). 300% tiada campuran dan hanya ada herba Manjakani & Akar Serapat sahaja,  digalakkan ambil dgn ubat periuk utk kesan yg Umph! Bf mom boleh ambil.
- Tongkat Ali (RM35 / 30 biji / 15 hari). 300% dari akar tunjang Tongkat Ali dan lebih berkesan dari kopi 3 in 1 campuran tongkat Ali yg cuma ada berapa persen je ekstrak tongkat ali.
- tongkat ali bole di ambil lelaki dan perempuan
- bf mom boleh ambil
- utk wanita yg dah hilang rasa enak bersama suami (mati putik), boleh ambil tongkat ali utk kembalikan semula rasa bahagia rumah tangga.

Jom dapatkan ubat periuk kak kabu online sekarang. 

Klik





1 comment:

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih