SARAPAN LONTONG DI RUMAH CIK EMBUN - Alam Sari Di Tanah Jauhar

SARAPAN LONTONG DI RUMAH CIK EMBUN

Assalamualaikum...


Alhamdulillah..  Syukur pagi ni dapat jemputan sarapan di rumah Cik Embun. 
Cik Embun masak lontong siap sambal kacang selain sambal tumis. Sk pulak beli sambal paru dan ayam goreng rempah dari warung sebelah Petronas Kobena,  eh..  macam kena pulak lauk-lauknya kan,  hahaha..  padahal tak tahu pun yang CiK Embun nak buat lontong. 


Cik Embun jugak goreng karipap daging frozen. Tak pastilah dia beli kat mana yang pasti bukan dia buat kot..  haha. 


Sk beli kuih bakar tapi dorang kata keras.  Hurmm..  Ngelat santan la tu kan..  Dah tergolek-golek kuih tak laku. 


Ikan mayong perap kicap yang Sk beli dari Pasar Tamu di Sandakan.  Sedap,  rasa macam sate,  hehehhe. 

Burppp!  Alhamdulillah

6 comments:

  1. terus teringat kuah lodeh mak saya. aduh sedapnya

    ReplyDelete
  2. Sedapnya lontong. Lama tak makan. kena rajin buat barulah dapat makan.

    ReplyDelete
  3. wahhhh macam-macam ada...kelaparan menengoknye! paling rare menu last sekali...

    ReplyDelete
  4. sedapnya lontong...dulu kat ofis lama selalu breakfast lontong tiap rabu. tp sekarang hmmmm...makan roti jelah.

    ReplyDelete
  5. Permisi Ya Admin Numpang Promo | www.fanspoker.com | Agen Poker Online Di Indonesia |Player vs Player NO ROBOT!!! |
    Kesempatan Menang Lebih Besar,
    || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih