KEMARUK BELI MAKANAN ONLINE

Seri Kandi Tanah Jauhar
5
Assalamualaikum...
 
DOA Rasulullah SAW di pagi hari..
 
"Ya Allah, sesungguhnya aku memohon kepada-Mu kebaikan hari ini, kemenangannya, pertolongannya, cahayanya, keberkatannya dan petunjuknya. Dan aku memohon perlindungan-Mu dari kejahatan yang ada di dalamnya dan kejahatan yang ada sesudahnya.. Amiiinnn Ya Rabbal Alaminnnn.
 
Apa khabar pembaca? Sk doakan semuanya sihat dan gembira dan semoga semuanya berlangsung dengan baik-baik sahaja hari ini. Pada yang sakit, jangan lupa makan ubat ikut jadual. Jangan makan hentam keromo.. antibiotik tu kalau ada sila habiskan ikut aturannya ya.. hihi. Amboiii.. tetiba rajin pulak nak nasihatkan orang Sk ni.. hihi.
 
Beberapa minggu lepas, Sk telah di 'add' ke dalam satu 'group'. 'JB Homemade Food & Delivery' tak silap lebih kurang begitulah namanya. Sk ni sebenarnya bukanlah suka sangat dimasukkan ke dalam 'group'. Kadang-kadang geram jugak sesuka hati jer korang 'add' Sk. Tahu-tahu melambak 'notification' dan asyik keluar di 'newsfeed'. Kadang-kadang Sk biarkan je.. kadang-kadang Sk terus keluar dari 'group'.. janganlah marah ya.. lain kali kalau nak add tu tanya-tanyalah dulu tuan punya badan ni suka ke tak suka.
 
Akibat di 'add' kan ke dalam group "JB Homemade Food & Delivery' ini, maka Sk dah jadi kemaruk pulak nak beli makanan secara online. Ada yang 'delivery' ke pejabat, ada juga yang kita kena pergi ambil sendiri. Bayarannya 'cash on delivery' (COD) gitu. Tak payah nak bayar secara online atau bank transfer. Dalam sistem ini, yang penting antara pelanggan dan penjual mesti saling percaya.
 
Mini Manggo Chilled Cheese Cake. Sk jatuh cinta terus bila tengok ada ahli 'group' yang 'post gambar Mini Manggo Chilled Cheese Cake ini. Terus kagum dengan kegigihan menguntumkan kelopak-kelopak mangga tu menjadi sekuntum mawar kuning. Kalau suruh Sk, jangankan mawar.. bunga tahi ayam pun belum tahu jadik.. huwa huwa huwa!
 
Siapa yang berminat bolehlah 'add' Ayu Kaderi di facebook ya. Selain daripada saiz mini, Ayu juga menjual dalam saiz 1 kg dan 2 kg.. memang mekar sejambak kelopak mangga tu.. hehehehe.
 
Sherpherd Pie.. dah lama teringin nak makan.. dah lama salin resepi dan dah lama berangan jer lebih tapi tak terbuat-buat jugak. Bila tahu jer Ddhazwanie Moon (nama fb) jual terus 'order' tanpa berfikir panjang.. haha. Memang tak menyesal sebab sedap. Berbaloi la rasanya daripada kita sendiri kena kupas kentang, masak inti, bakar dan membasuh periuk kuali kannnn. Siapa yang dah jemu makan kek di hari jadi, bolehlah bertukar selera dengan pie ini pula.. sebab Wanie ada jual versi birthday juga. cepat-cepat pm Ddhazwanie Moon di fb ya.
 
Satu lagi kuih feberet Sk yang paling tak pandai (sebenarnya malas) nak buat ialah Koci Pulut Hitam. Haaa.. yang ini namanya versi meleleh. Meleleh tak air liur tengok. Kalau teringin bolehlah pm tuan punya kedainya.. nama fb Bulan Mengambang.. aduhaiii.. tak tahu motif beliau letak nama tu.. hihi. 
 
Sebenarnya ada banyak lagi makanan yang dijual dalam JBHMD tu. Haiiii... kalau diikutkan nafsu mahu sahaja di'order' satu persatu tapi kenalah jugak ukur baju di badan sendiri. Faham ke tak faham? Faham-faham sudahlahhhhhh :)))))) 
Tags

Post a Comment

5Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Sedap tengok manngo cheese cake tu SJ..
    Kalau akak pun mahu terus mengoder hehehe..

    ReplyDelete
  2. Anak dara kakak pun samalah sikit-sikit pergi bank masuk duit tak lama adalah benda dibelinya
    Kakak tak pernah lagi buat..
    Tapi yg kek kelopak rose tu memang memikatlah SK

    ReplyDelete
  3. sedapnya. terliur tengok cheesecake tu

    ReplyDelete
  4. Cantiknya mango tu..ingatkan apalah tadi.Wa belum pernah lagi beli makanan online ni.Tapi senang kan..salam kenal n done follow

    ReplyDelete
  5. sekarang mudahkan..nk makan apa..seach n siap delivery lagi

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!