MAKAN SALMON PANGGANG DI DER CABIN BISTRO TAMAN NUSANTARA

Seri Kandi Tanah Jauhar
5

 Assalamualaikum WBT

MINGGU ni Iman guna kereta. Kawan yang dia selalu tumpang ke kuliah tu, ayahnya guna kereta dia. Jadi, Sk berkorbanlah pinjamkan kereta. Pak Inche pun berkorban juga hantar dan jemput Sk pergi balik kerja. Betullah, hidup itu perlu pengorbanan 😆. Bila tak ada kereta ni, dia punya bosan tu.. tak dapat melayan ke Ninso la atau beli goreng pisang kat Bandar Baru Uda. Kita duduklah kat office diam-diam sambil baca novel buat report 🤭.


Cerita Khamis lepas, tekak ni terasa nak makan menu barat. Kami ke Der Cabin Bistro (DCB) cawangan Taman Nusantara, Gelang Patah. Sk tak pasti di negeri atau daerah lain ada tak Der Cabin Bistro ni tapi jika anda ke JB dan bercadang nak makan western, bolehlah terjah ke DCB.

Menu pembuka selera seperti selalu, Sup Cendawan yang dihidangkan bersama sekeping roti yang dilepa Mentega Bawang Putih. Supnya agak pekat macam terlebih tepung tapi banyak pulak hirisan cendawannya.


Kalau ke sini, memang tak pernahnya tak ramai. Bagi yang baru sampai, bolehlah menunggu giliran sehingga diberikan menu dan meja. Adil la bagi semua orang, first come first serve.

Dalam mangkuk ni, Kentang Putar. Terasalah kentangnya, bukan guna tepung kentang segera. Pak Inche pesan, sosnya lebih. 

Eh.. tetiba teringat kisah masa bekerja mengajar malam di sebuah kolej swasta lebih 20 tahun lepas. Sebelum kelas mula, kami ke Marrybrown dan kawan Sk, Ucu minta kentang putar dan pesan agar letak sos banyak-banyak. 

"Oooo.. suka sos banyak ke.." kata staf MB tu sambil tuang sos kentang putar dalam mangkuk sebanyak tidak. Masa tu, jika kita dine in, mereka hidang kentang putar dalam mangkuk melamin tau, bukan guna mangkuk kertas macam sekarang. Puaslah Ucu makan kentang dengan sos banyak 😆. Di mana Ucu sekarang? Tu haaaa.. usahawan Pepes Warisan.. tu la kawan Sk zaman muda-mudi, hahaha.


Pak Inche jika ke sini, menu Steak pasti menjadi pilihan. Ia dihidang bersama coleslaw dan kentang goreng. Cuma macam tak sesuai bila ia dihidang dalam pinggan plastik. Bila Pak Inche hiris steak tu, pinggan tu pun ikut bersilat sekali. Sepatutnya kena guna pinggan yang berat sikit, baru ia duduk diam-diam 🤭.


Sk pilih Salmon Panggang. Ia dihidang bersama sos butter, kentang putar dan coleslaw. Jadi, dah ada dua kentang putarrr 😆. Ini pertama kali la Sk pesan menu Salmon, selalunya Sk pesan spaghetti kan. Saja nak paw Pak Inche maklumlah, orang dapat bonus hujung tahun, bila lagi kita nak tumpang sekaki, tak gituhhhh.


Total hangus malam tu, RM74.

Punyalah kenyang.. nasib baik esoknya cutiiiii 😆.

Post a Comment

5Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. kita nak cari nasi beriani johor...dekat mana paling sedap kak?

    ReplyDelete
    Replies


    1. 📍Warung Pak Akob
      18, Jalan Denai 4, Kempas Denai, 81200 Johor Bahru, Johor
      ⏰ 12pm - 4pm (Tutup: Isnin)

      Delete
  2. pinggan bersilat..hihi..betul, steak selalu depa hidang dlm pinggan yg berat....dah dpt bonus...bestnya..

    ReplyDelete
  3. Eh..eh..murah betul harganya ye...nampak sedap menu...lama plak x makan western..tunggu suami balik la Krismas ni nanti

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!