UDANG SAMBAL PETAI

Assalamualaikum... 

DIAM tak diam,  dah hari Khamis.  Maknanya dah tamatlah minggu pertama persekolahan bagi negeri-negeri yang bercuti pada Jumaat dan Sabtu.  Eh,  Sk cakap ni macamlah ada anak sekolah,  ek.  Hehehehe. Sebenarnya rasa macam lain pulak bila dah tak ada anak yang sekolah ni.  Rasa macam cuti sekolah sepanjang tahun,  kah kah kah. 

Sejak tamat SPM bulan lepas,  Iman belum lagi mula bekerja dan belum juga memohon kerja di mana-mana.  Setakat ni dia cuma duduk di rumah jer la membesarkan badan menolong kerja rumah yang mudah-mudah.  Nak suruh masak memang dia tak reti.  Nak nyalakan api dapur pun takut,  macam mana nak suruh masak.  Masak nasi bolehlah,  itupun nasib baik guna rice cooker.

Semalam tengahari,  dia bagitahu yang dia nak masak Udang Goreng Kunyit untuk makan tengahari diri sendiri.  Nasib baiklah Sk ada beli periuk elektrik, tulah dia guna untuk goreng telur dan masak yang mudah-mudah.  Lepas tu dia offer nak masakkan udang goreng kunyit untuk makan malam.  Sk okey jer,  tapi babah dia pulak,  nak makan Udang Sambal Petai. 


Tuuuuu dia Udang Sambal Petai.
Iman offer untuk siangkan udang, siap duduk depan sinki siang udang ko.. 
sampai bogel udang disiangnya, kui kui.





6 comments:

  1. haha..duduk rumah belajar ekonomi rumahtangga jelah iman. :)

    ReplyDelete
  2. hahahahhaa..sampai bogel udangnya..haahahahaha...🤣🤣

    ReplyDelete
  3. tok suka masak ni tapi cucu dia x makan petai. hehe..
    kalo nak makan kena p basuh udang =P

    ReplyDelete
  4. perghhh nampak sedappp, tapi kaloo seorang sunah makan, nanti dia makan udang je...hahahah

    ReplyDelete
  5. Hahahaha kesian udang tu, bogel di kerjakan hahahaha

    ReplyDelete
  6. ya ampun..sedapnya..

    iman..iman.. sian udang bogel dikejenya.. hahaha

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih