MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Thursday, January 9, 2014

HILANG LAGI... BOBOIYOT PULAK :((((

ASSALAMUALAIKUM...

S???? Apakah? Tajuk S... ceritanya pun S, cuma ada satu huruf. Satu perkataan pun tak ada, apalagi sebuah cerita. Minta maaf ya, Tuan Abil, hehehehe... tentu tuan tertanya-tanya semalam. Dan kepada semua yang hampa dengan huruf S tu. Tak ada kena mengena pun sebenarnya dengan entry tentang S Binti Rusli tu. Sebenarnya SK jarang update blog menggunakan tablet, jadi semalam SK nak tunjuk dengan kawan sambil cuba try test dekat tablet sendiri... tak tahulah kenapa huruf S yang Sk pilih... S.. boleh saja untuk Seri Kandi kan... :-))))))

Boboiyot suka meniarap macam ni
Belumpun pulih dari kerinduan kehilangan Si Aboo yang tersayang, SK dikejutkan pula dengan kehilangan Boboiyot. Bila sampai rumah dari Majlis Malam Aspirasi tu, ER mengadu yang Boboiyot tak balik. Terperanjat jugak SK sebab SK ingat ER main-main tapi bila tengok memek muka sedih ER, SK tahu ER serius. Kami betul-betul rasa kehilangan Boboiyot sebab dialah kucing yang paling setia menunggu kami di depan pagar setiap hari. Sebaik sahaja mendengar deruman enjin kereta maka mulalah dia menggeliatkan badan dan meluruskan kaki belakang lagak orang bersenam seolah-olah hendak memberitahu sudah lama dia menunggu kami pulang.

pandangan atas
SK agak Boboiyot akan mula menunggu di depan pagar bila hari menjelang petang atau maghrib sebab dia tahu waktu itu kami sampai sebab kalau kami pulang awal dia biasanya sedang berehat di dalam rumah. Terpisat-pisat dia di tepi tingkap kalau kami pulang awal. Mata dahlah sepet mesti tidur satu hari tu. Gelagat Boboiyot sangat membahagiakan kami. Setiap hari ada sahaja lawak yang dibuatnya. Suka menggigit dan mencakar.. tak kiralah tangan atau kepala kita baik-baiklah kalau tengah sedap sayang-sayang tiba-tiba dingapnya kita.. itu cara Boboiyot bergurau, memang kasar dan antara kami tiada siapa yang belum pernah dicederakan Boboiyot :p


Paling sedih sekali, beberapa minggu sebelum kehilangan Boboiyot, setiap hari dia akan tidur di atas bantal Sk. Selamba jer dia baring atas kepala SK tau. Kadang-kadang SK terpaksa mengalah, alih kepala ke bawah, amboiiii, semakin dikongker (belasah jer eja ni) pulak bantal kita tu. Macam dia punya bantal pulak. Bila alarm handphone SK bunyi dialah yang menggeliat dulu. Bila Sk turun katil dia tunggu depan pintu bilik. Bilik Sk keluar lintang pukang dia lari sampai dapur.. tahu dahhhh... nak wetfood dia lah tu... Boboiyot suka sangat makan wetfood perisa Tuna dan Ikan Putih. Sampai tauke pasaraya kat rumah SK pun dah tahu dah siap dapat diskaun lagi setiap kali beli, hihihi.


gambar ni diambil sebaik SK sampai dari Sabah... terus jer dia baring atas selendang yang SK hampar atas sofa mungkin melepaskan rindu kerana ditinggalkan
Bila Boboiyot tak balik malam tu, SK susah nak tidur memikirkan ke mana Boboiyot pergi. Tak pernah Boboiyot tak balik. Dia bukan ada girlfriend pun. Sk risau sangat sebab seminggu dua sebelum tu (masa tu Aboo ada lagi), Boboiyot bawa balik anak ular ke rumah. Mungkin dia berlagak dengan Aboo yang dia terror tangkap ular. Sk takut mak ular tu balas dendam pada Boyot. Sk juga syak yang Boboiyot keluar cari Aboo. Lepas tu dia sesat. Arghhhhh! Macam-macam yang Sk dan ER andaikan. Sampai SK cakap dengan ER, mesti Boyot cari Aboo... pas tu dah jalannnnnnn jauh baru jumpa, pas tu mereka nak balik mereka sesat... tapi mereka berusaha... akhirnya Boyot dan Aboo sampai rumah kita, yey! Happy Endingkan, macam dalam movie... tapi itu hanyalah harapan SK yang tak pernah padam. Boyot dan Aboo tetap tak pulang sampai sekarang.. sedih :'(

gambar diambil malam pertama Boboiyot di rumah kami
Mungkin setakat ini sahaja Allah swt pinjamkan kedua makhluk yang comel itu kepada Sk. Setiap malam Sk peluk bantal bekas tidur Boyot. Nak tukar sarung bantal (cuci) pun tak sampai hati... sebab setiap kali tidur Sk rasa macam Boyot tidur sekali kongsi bantal dengan SK. Sedih tak cerita Sk hari ni... sedihkan. Lepas ni SK dah tak mo lagi terlibat dengan mana-mana kucing pun. Cukuplah Zonan yang masih tinggal dengan SK sekarang itupun merayappppp saja kerjanya. Masuk rumah cuma untuk makan jer lepas tu cepat-cepat lari keluar... rumah ni buat macam hotel aje, sabar ajelah. Zonan, jaga diri tau... jangan jalan jauh-jauh. Bonda tetap sayangkan Zonan macam dulu jugak tau.

Zonan di hari-hari pertama bersama kami... sekarang dah besar macam singa betina rupanya tapi dia jantanlah... hehehe.. tak
Aboo yang dah tak mungkin kembali rasanya :'(
KISAH ABOO
KISAH BOBOIYOT
KISAH ZONAN

7 comments:

  1. Wa....manjanya dia. Sedihnya bila tak ada....

    Semoga mereka bertiga selamat dan bahagia walau di mana saja mereka berada.. Sob..sob...

    ReplyDelete
  2. Sedih. saya xde kucing, tapi kadang2 ada kucing jalanan dtg minta makan, saya mmg bagi sebab kitorg mmg sediakan makanan. kalau diorang xdtg, mmg tertanya2. huhu. ni lagi la kucing sendiri, lagi sedih :(

    ReplyDelete
  3. siannnn nyer .... comel sgt Boboiyot ni ... x per Puan Seri Kandi Tanah Jauhar inshaa Allah ... x kemana dia tu ... 2 3 hari lagi balik lah dia tu ...

    ReplyDelete
  4. Siannye sk. Saya tau mcmne perasaan bila hilang yg kita syg. Sya nye kiko hilang 3 hri sbelum puasa last yr. Smpi hri dok rindu kat dia walaupun dh ada pganti. Doa bgk2 semoga boboiyot balik insyaallah.. Sabar ye sk

    ReplyDelete
  5. sedinyerr... tun pon dh 3 ekor kucing xbalik umah.. sedih sgt.. kucing jantan mmg bila dh besar suka mengembara.. skrg tinggal sekor je, yg betina yg 1st tun bela.. yg jantan semua pegi mengembara.

    ReplyDelete
  6. alaa...tak suka arr cite mcm ni, buat air mata kita meleleh je :(
    mcm SK ckp, mungkin Allah bg kita pinjam utk seketika, tengok mcmna kita layan dia. itu semua pahala utk kita disana....

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

FESKO KPYPJ 2017

Assalamualaikum... Sk ingin mengajak anda yang tinggal berhampiran Kulai atau sekitarnya untuk sama-sama memeriahkan Festival Konvokesy...