Batu Uban pulak..

Seri Kandi Tanah Jauhar
0
AHLAN WASAHLAN.. dah baca kisah kat Anjung Batu tu? Ni bukan nak menunjuk-nunjuk atau sebagainya cuma nak anda sendiri menilai harga cekik darah oleh peniaga-peniaga kita yang tidak berperikemanusiaan.
Bayangkan kami ni cuma tiga beranak yang datang makan, apalagilah orang yang datang adik-beradik dan cucu-cicit semua diangkut, sampai kena sambung dua tiga meja.
Masa kami di Anjung Batu tu, kami di caj sebanyak RM71. Berpatutanlah rasanya, lima bungkus nasi lemak, kerang bakar XL sekilo (saya tak tahu staf AB tu ceduk sekilo.. huhu.. tak perasan, terpaksa habiskan), udang XL dalam 300gm kot (banyak juga sepinggan rasanya), sotong XL bakar 3 ekor, ikan jenahak saiz M masak sweet sour.. Suami masuk kereta senyum tanda puas hati dengan kualiti dan kuantiti.
Agenda makan-makan diteruskan di Medan Ikan Bakar, Batu Uban, Penang, dua hari selepas itu. Memandangkan petang tu kami dah singgah di Padang Brown pekena 'pasemboq' dan mee bandung (order satu jer.. kongsi tiga orang), jadi apabila sampai di N**** Ikan Bakar, kami tidak meminta nasi, tomyam dan sebagainya. Nak buat syarat, suami ambil tiga ekor sotong dan lapan ekor udang XL, mereka buat Penang style, bakar sambal cicah air asam.. perghh.. best tul air asam tu, tak pernah jumpa yang sedap macam tu. Dan apabila bayar bil, suami buat muka 14, langsung tak melayan sang tokey bermisai tebal yang ramah tamah tu.. Saya mengambil resit dari tangan suami, mula tu tak terkejut sangat, tapi bila tengok betul-betul... fuuhhhhhhh! RM71.20, untuk dua perkara sahaja iaitu sotong, RM12 dan udang RM54, yang lain tu duit air. Nampaknya kali pertama dan terakhirlah kami makan di situ, huh.. berapa ramai lagikah yang bakal jadi mangsa tauke misai tebal ular sawa tu yek...

RM54?????

yang ni RM12

tapi air asam ni memang power.. agaknya yang ni pun dia kira sekali dalam caj udang tu..
Tags

Post a Comment

0Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

Post a Comment (0)

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!