DUA JIWA SATU HATI

Seri Kandi Tanah Jauhar
10
ASSALAMUALAIKUM wbt

SEMALAM petang kan, tiba-tiba saya rasa nak demam. Seorang rakan di fb telah memuat naik gambar yang amat menggugat jiwa dan raga saya. Adushhh! Tak boleh tahan masa tu, nasib tak menggigil, kalau tak mesti pengsan kat kerusi. Nasib baik kat kerusi, kalau kat tangga siapa nak sambut? Huhuhu.. Hendak tahu gambar apa??


tengok sini

Isk! Demam tu cuma boleh kebah kalau dapat bermacaroon jek tapi tak dapat sebab nak kena siapkan tempahan dari seorang kawan di fb juga. Zana order blueberry dan strawberry cheese tart serta cupcakes sempena ulang tahun perkahwinannya hari ini. Selamat Ulang Tahun ya, Zana, tadi pagi terlupa nak cakaplah... hehehe. Semoga Zana dan suaminya berbahagia hingga ke syurga... Amin. Zana kata dia nak design kek yang simple tapi ada lambang cinta yang membara. Adalah contoh gambar yang Zana tunjukkan. Tapi saya tengok gambar tu menggunakan fondant untuk cinta-cinta tu jadi saya beritahu Zana, saya akan gunakan buttercream sebab kalau fondant saya akan caj lebih sikit. Zana kata okey, ikut akaklah. Walaupun saya dah beli pewarna merah hati yang terang tapi saya masih rasa teragak-agak untuk membuat dan melukis bentuk hati tu menggunakan buttercream, tentu tak berapa cantik, maklumlah tangan masih kayu lagi. Kalau melukis di kertas tu, bolehlah. Fikir punya fikir, saya rasa lebih baik saya gunakan piping gel untuk hati tu. Urmmm..

Tapi dalam pada lalu-lalang kat dapur yang sekangkang cicit kera tu sambil memegang piping beg yang berisi strawberry filling, saya terfikir pula, lagi bagus kalau letak filling tu jer daripada letak piping gel, lagipun saya malas nak mewarna piping gel tu.. wah! Tiba-tiba rasa macam otak ni boleh buat batu cincin pulak.. ahakz! Sudahnya inilah pengubat demam saya semalam. Syok betul saya melukis bentuk cinta itu menggunakan chocolate frosting jenama Hersheys lagi tau. Mata langsung tak mengantuk dan tak rasa letih padahal jam masa tu dah pukul 3 pagi. Haaa.. jangan main-main.. mana saya dapat tenaga berjaga sampai tiga pagi??? Klik sini... ngeh3!

tadaaaaaaaaaaaaaa!!

Resepinya saya akan update nanti ya.. kena close-up sikit gambar baru cantik letak resepi. Terlupa nak ambil gambar dekat.. nasib baik saya memang ada buat lebih untuk Yaya. Faham-faham sajalah budak tu.. selalu kena buat lebih design yang sama untuk dia juga. Macammana cantik orang punya, dia punya pun nak macam tu juga. Sebab tulah semakin debab.. hahaha..

Post a Comment

10Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Akak,cantik cc tuh..Pic cistat xda ke kak..Mesti cung gak kan,hehe..Owh akak mmg jual kek2 n tart lah yer..

    ReplyDelete
  2. perhhhh...cantiknya kak....
    tepuk tangan ramai2....yeeeeyyy

    ReplyDelete
  3. makin rajin n bersemangat adikku ini.:))
    cantik n menarik.

    ReplyDelete
  4. cantik & comel je cup cake tu......

    ReplyDelete
  5. wahh tak sihat pun sempat lagi ambil order tu...hebat tu sari..btw semoga cepat baik yer...take care..:)

    ReplyDelete
  6. wahh.. chantikk!! tun ni keras tangan sket, selalu jeles bila tgk org deco cantik2 nih...
    ps: nnti akak amik award kt blog ye. smlm x sempat nk inform

    ReplyDelete
  7. rajinnya.....

    saya tak pandai baking sangat...huhu

    ReplyDelete
  8. Assalam sari..cantiknya kaler merah tumenyala2..best selalu dpt tempahan, merah rezeki

    ReplyDelete
  9. salam kenal kak sari (or sari aje ye, mahap saya selalu prasan muda hehe)..cantik nyee cupcake..kalu dekat saya kompom dah order..hihihi

    ReplyDelete
  10. kak yus..
    ayu kembali....

    wah!! dikau sangat2 membuatkan perutku lapo

    terbaiklah....kak yus nie ada 2 tangan yang ajaiblah....
    kalau ayu jiran kak yus..lama ayu senang2 dgn bab2 kuih muih, dan cenderhati harilahir...

    PS: rindunya dgn kak yus

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!