MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Friday, April 1, 2011

IKAN PEKASAM BELIMBING BULUH MASAK LEMAK CILI API


ASSALAMUALAIKUM wbt


BURPPPPPP!!

Alhamdulillah.. pagi-pagi dah makan nasi dengan lauk berdasarkan tajuk di atas.. hehehe. Resepi nanti ya. Gambar lauk tu pun tangkap dalam periuk terus, tak sempat nak posing, masak sebelum subuh tadi... teringin punya pasal... kih.. kih...


Baiklah, sekarang mahu hapdate resepi:

2 keping ikan pekasam

1/3 kotak santan (saya guna jenama M&S)+ 1/2 cawan air

11 tangkai cili api *

1" kunyit hidup*

2 ulas bawang merah*

1 ulas bawang putih*

10 biji belimbing buluh dibelah dua


Cara:

Tumbuk halus bahan bertanda dan leburkan dalam periuk bersama santan.

Masukkan ikan pekasam dan belimbing buluh.

Masak sehingga mendidih, kacau kuah selalu supaya tidak pecah minyak.

Siap!

12 comments:

  1. selamat pagi...
    dah terliur ni..tengok ikan pekasam ni dgn belimbing buluh...

    mengamcam sungguh...

    ReplyDelete
  2. Ainnoraini... kalu mengancam jap gi kena msk cenggini... hehe

    Umeboshi, goreng pon sodapppp!

    ReplyDelete
  3. waahhh...ikan pekasam masak lemak? siyes tak penah dgr. biasanya goreng cinggitu je taruk bawang.

    tapi ni kompem sedap ni. nak try lah!

    ReplyDelete
  4. waaaa akak... pagi² lagi dah memasak... simpan ckit utk ayu ye.. ayu balik jb ptg ni.. hehehe

    ReplyDelete
  5. eh eh seriyes tak tau ikan pekasam leh buat gulai.biasa goreng gitu je pun dah..wallaaaa rasanya kan..hmmm

    ReplyDelete
  6. Oh...kalau kita...lagi kuat munyiknya sendawa tu...BUPPPP

    ReplyDelete
  7. salam..wah dahla lama tak datang sini..datang2 je ada menu yang buat kecur liur..huhu..nak balik lah...

    ReplyDelete
  8. owhhh...blh masak lemak ikan pekasam ni...selalu lia grg je....uihhh...blh try nih...kat umah mak buah belimbing mmg byk...dah mcm buah anggur...:D

    ReplyDelete
  9. kak yus..
    adoi,,,,,,
    meleleq air liur ayu bila kak tayang ikan pekasam..
    lagilah dgn belimbing buluh nan enak tu..terasa air liur kat hujung bibir..
    wah!! kau kejam

    ReplyDelete
  10. assalamualaikum,
    wah sedapnya,ikan perkasam ...
    terliur awal pahi gini

    ReplyDelete
  11. perhhhhhh...terliurnya tengok ikan pekasam tu....
    sedapppnya...
    mas pun tak tahu ikan pekasam boleh dimasak gulai...
    mas selalu goreng jerk....

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

26 SYAWAL

Assalamualaikum... ALHAMDULILLAH.. dah hari ke 26 kita meraikan Syawal. Ramai yang mengambil kesempatan mengadakan rumah terbuka da...