MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Monday, November 18, 2013

COOKIES & GINGER... MURAH, SEDAP DAN TERBAEKKKK!!

ASSALAMUALAIKUM...


NAMPAKNYA azam untuk menurunkan berat badan atau sekurang-kurangnya mengurangkan inci di pinggang hanya tinggal angan-angan. Apa tidaknya, asyik dijamu dengan makanan yang sedap-sedap sahaja. Kata orang, rezeki jangan ditolak, musuh jangan dicari. Setiap kali ER mengajak makan tak mungkinlah SK hanya nak memandang.. kan. Tapi, kan... SK syak yang sebenarnya ER tu takut yang SK lagi kurus dari dialah... kui kui.


Cookies & Ginger, satu lagi tempat makan best  yang SK singgah baru-baru ini. Bertempat di Adda Heights, Johor Bahru, C&G yang baru sahaja dibuka telah mendapat tempat di hati ramai warga Johor Bahru dan Singapura nampaknya. Sebenarnya, kami singgah makan di sini bagi meraikan kejayaan Iman dalam peperiksaan UPSR baru-baru ini (yang itu nanti SK cerita ya). Jadi kenalah bawa ke tempat makan yang best sikit, kan. Di sini, anda akan disajikan dengan makanan hebat bertaraf lima bintang tau tapi dengan harga yang sangat.. sangat.. sangat berpatutan dan pada SK boleh dikatakan murah berbanding dengan hidangan dan layanan yang dipersembahkan, hebat!!
 

Sebaik melabuhkan punggung di meja luar restoran, SK terus rasa terkagum dengan suasana restoran yang agak santai. SK ada masuk sekejap ke dalam restoran untuk menggunakan tandas yang berhampiran dapur, fullamak.. dah macam dapur dalam siri-siri program masakan di AFC lah.. errrr.. rasa macam nak mintak kerja jadi tukang kemas dapur jer... huhuhu. Ruang dalaman restoran juga nampak selesa dan hiasan dalaman yang sangat cantik. Kalau datang dengan perut lapar pasti bertambah lapar tau.. adeh!

Okey, jom kita tengok menu dulu...

Light Entrees

Light Entrees jugak

Main Entrees

makanan budak-budak.. orang tua pun boleyyyy...
dan minuman
 
makanan orang tua.. budak-budak tak boleyyyy.. nanti tak habis, orang tuaaaaaa jugak yang kena habiskan.. hoh!

Minuman dan Dessert
Lepas puas membelek-belek, depan.. belakang.. depan.. belakang.. rasa macam nak order semua jer tau. Sebab semua tu bunyinya macam sedap jer... huhu. Dan teruja lak nak tengok rupanya macam mana. Pandai taktik 'owner' diakan... huhu. Tapi memandangkan perut cuma ada satu, maka setiap orang cuma pilih satu main dish lahkan. Tapikan... ada sorang yang tetap tamak, itu nak makan, ini nak makan, sudahnya order dua-dualah... kikiki. Huuuuu.. cemana nak ramping yek... kirim salam ajelahhhh... kui kui.

Kita minum dulu!!

Ribeye Steak With Black Peppercorn dihidangkan bersama Nasi Butter... hidangan ala-ala Mexican (sebab dimakan bersama nasi). Menurut pemilik, mereka menyajikan hidangan ala Texas.. wahhh.. patutlah ada banyak watak filem diframekan dan digantung di dalam restoran.
Harganya RM19.40... giler murah!!
Pan-Fried Salmon With Mustard Sauce.. juga dihidang bersama Nasi Butter
Harga RM19.00

C&G Boomerang... huhu.. teruja SK baca Boomerang tu tau.. ia adalah
Smoked Beef Short Ribs
Harga RM22.00

Favourite SK
Original Beef Lasagna yang dihidang bersama Roti Bawang Putih...
memang lazatnya!!
Harga RM14.00

Brownies yang disiram dengan Sos Coklat dan dihidang bersama Ais Krim Vanilla
Harga RM7.20

anak yang diraikan... Alhamdulillah...

"Babah....... jom pergi lagi!!!"

8 comments:

  1. memang kompom kena pergi lagi nih.. anyway tahniah buat Iman.. :)

    ReplyDelete
  2. Wah...Iman nampak dah dewas la. Tahniah yer Iman. Errr...Boomerang tu memang nampak sedapnya kak. Kecur dah nie...

    ReplyDelete
  3. Nak order kebanyakkannya dah tak ada ! Tanya mcm nak tak nak jawab..kalau rasa taknak bukak kedai jgn bukak

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

JAP LAGI BUBUH TAJUK

Assalamualaikum... Salam Nuzul Quran buat semua pembaca yang beragama Islam  dan selamat meneruskan menjalani ibadah puasa.  Hurmm....