CHEESE OH CHEESE!!

Seri Kandi Tanah Jauhar
4
ASSALAMUALAIKUM...

CHEESE habis berkilo-kilo di dapur SK. SK pun dah tak tertimbang dan tersukat lagi. Ramai benar yang sukakan rasa 'Snow Cheese Cake' lebih-lebih lagi versi meleleh tu. Ramai yang mengulang order, tak puas makan kata mereka. SK suka.. suka sangat. Terima kasih kepada semua yang sudi menempah dengan SK. SK merasa amat dihargai... muahhhhhhhhh!!

Oh, ya! Sebelum terlupa hari ini adalah hari cuti bagi warga Johor sempena Hari Keputeraan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar yang ke 55. Seronoklahkan sebab menyambung cuti sampai hujung minggu. Tapi SK agak kurang seronok sebab esok, Sabtu SK terpaksa bertugas bagi sesi pengambilan pelajar baru... aduh dududu... mencik! Tapi tak apa, sebab boleh ambil cuti ganti. Kalau nak tahu, cuti tahunan SK sekarang adalah 'zero' adeh. Ini akibat terlalu banyak ambil cutilah ni. ER lah punya pasal ni.. dush!

Okey, mehlah cuci mata dengan gambar-gambar yang ada dalam kamera cabuk SK ni ya. Nak kasi clear sebab ada banyak lagi tempat nak pergi dan banyak lagi gambar nak ambil. Nanti memori card penuh, dah satu hal pulak nak buang satu-satu. Jadi... jom layan jerlah gambarnya ya..



Tempahan Cheese Tart dari rakan sekerja SK untuk guru-guru anaknya sempena hari akhir persekolahan. SK suka kotak tu, warna gold cantik dan nampak mewah apatah lagi selepas diisi dengan cheese tart munge-munge Sk, hiks.


Snow Cheese Cake.. ini adalah antara tempahan yang paling banyak SK terima. Sampai melekat resepinya dalam kepala otak SK ni tau. Kek yang meletops-letops tahun 2013 ni padahal kek ini sebenarnya dah lama di MyResepi dan SK pulak baru terhegeh-hegeh nak membuatnya. Ramai yang ulang order sebab tak puas makan. Memang bila menyupa kek ni tak sedar diri, tahu-tahu dah habis.. hehehe. Banyak betul gambar kek ni dalam folder SK tapi faham-fahamlah, ambil gambar asal boleh jadi gambar tak berapa nak cun. Kita layan gambar yang cun saja tau.


Yang ini versi meleleh-leleh. Ramai yang sukakan versi meleleh ni. Anda belum cuba lagi?? Haruslahhhh cuba tau. Kalau tak tempah dengan SK pun, SK percaya ramai sangat pengusaha kek salju meleleh ni berhampiran tempat tinggal anda. Ada yang takut makan sebab takut gemuk??? Alaaaa.. lupakan pasal gemuk yang penting hati mahu gembira, betul tak???

Betullllllllllllllllllllll.

p/s : Padahal SK pun takut jugak gemuk... hehehehehe..
p/s : Memang dah gemuk punnnnn... kui kui


Tags

Post a Comment

4Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Assalamualaikum...SK yg thn dgn Cake cheese meleleh...mmg x hingat donia klu dpt mkn...

    ReplyDelete
  2. Aik..npe gambar cam besar sgt sampai tak muat skrin pc sy nih...huhu

    ReplyDelete
  3. Slm sk..kesian villa nbila yg x berdosa kn..kek leleh tgh mletop mcm villa nabila jgk..tp akk tkut nk mkn byk..he hee

    ReplyDelete
  4. Slm sk..kesian villa nbila yg x berdosa kn..kek leleh tgh mletop mcm villa nabila jgk..tp akk tkut nk mkn byk..he hee

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!