SARAPAN BERSAMA KELUARGA DI WR KOPITIAM

Seri Kandi Tanah Jauhar
8
Assalamualaikum... 

DAH lama berhasrat untuk bersarapan di luar bersama family Sk yang dirindui.  Family Sk ni maksudnya family sebelum kahwin,  la..  Eh,  dah kahwin dah tak family ke?  Mestilah family tapi dah ada jarak,  kan..  sebab kita dah ada rumahtangga sendiri yang perlu diuruskan.  Pagi-pagi hari cuti masa tulah nak langsaikan kerja rumah,  memasak,  membasuh dan macam-macam lagi.

Dah beberapa kali sebenarnya ajak Pak Inche bersarapan di WR Kopitiam yang baharu sahaja dibuka di Gelang Patah.  Tapi,  macam biasalah Pak Inche tu malas nak keluar pagi semata nak bersarapan. WR Kopitiam ni,  baru tu tak la jugak baru tapi baru tahun ni kira masih baru jugaklah,  kan. Yey,  akhirnya dah wujud juga kopitiam best berhampiran dengan kawasan tempat tinggal Sk.  

 

Kali pertama datang, kan..  memang teruja sungguh tengok menu-menu yang ada.  Daripada menu sarapan kampung sehinggalah sarapan orang bandar.  Rasa macam nak order semua pulak,  tapi malu pulak nanti orang kata kita kuat makan,  hahahaha. 


Cik Embun,  Che Li dan Che Zulaikha dah sampai lebih awal,  suruh diorang makan dulu.  Amboiii..  Tengok Zulaikha tu bukan main leka lagi makan telur separuh masak.

  Amboiii..  Sampai angkat mangkuk,  menghirup sehingga ke titisan terakhir tuuuu..

Padahal plan nak makan lain tapi nampak ada Laksa Johor dalam menu,  terus teringin.  Iman macam biasa bila nampak ada menu lontong terus tak ingat lain la..

Iman dan Cik Embun,  dulu kecik-kecik kalau Sk ada hal,  Cik Embun la take over jadi baby sitter,  heheheh.  Tenkiu Cik Embun.

 Diam tak diam dah tiga tahun lebih umur Che Zulaikha.  Kadang sombong kadang peramah budak ni.  Hasrat nak tulis tentang Zulaikha asyiklah terbantut,  sori.. hehehe.


Jap..  Makan dulu..  Hahhaha..  Kemahen lepas dendam nampak,  dengan Laksa Johor,  minta lagi Roti Titab.  Tak sahlah ke kopitiam kalau tak makan roti titab ni kan.. 


Yey!  Semua dah sampai..  Yang tinggal semua perempuan sebab yang lelaki dah pergi membanting tulang.  Pak Inche masa ni outstation ke Ipoh. 


Bersama ratu hatiku.  Ibu pun pilih untuk makan lontong.  Sebenarnya dia keliru tu,  kita tanya nak nasi lemak dia kata okey,  nak lontong pun dia kata okey,  karang minta dua-dua tak habis pulak.

Nanti kita datang sini lagi tauuuu..

In sha Allahhhh😁😁😁



Tags

Post a Comment

8Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Seronoknya sarapan satu family macam ni....

    ReplyDelete
  2. nampak sedap je semua. yang penting masa bersama keluarga.

    ReplyDelete
  3. bestnya... tengok menu tu rasa nak order semua je kan SK...

    ReplyDelete
  4. Seronoknya makan ramai2.. Sedap menu semua tu. Tgk je la yg comel hirup tu..

    ReplyDelete
  5. waa, cawan kopi tuuu memang kopitiam sungguh lerr! hari tu masa gi event TOP, nampak gak warung ni...

    ReplyDelete
  6. numpang promo ya gan
    kami dari agen judi terpercaya, 100% tanpa robot, dengan bonus rollingan 0.3% dan refferal 10% segera di coba keberuntungan agan bersama dengan kami
    ditunggu ya di dewapk^^^ ;) ;) :*

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!