SELAMAT TINGGAL, IPOH

Seri Kandi Tanah Jauhar
4

Assalamualaikum...

HARI terakhir di Ipoh, sebelum pulang ke sarang, SK mengajak Pak Inche untuk bersarapan di Salmah Kopitiam. Dah beberapa hari melayan tekak dia, kan.. jadi kali ini silalah layan tekak kita pulak. Kerana takut sayang isteri, Pak Inche turutkan. Sk dah terbayang Lempeng Cicah Sambal Tumis dan Kopi O Kaw, sekali bila dah sampai depan kedai, Iman terus jerit.. 'tutupppppp'
Kecewa.


Hendak tak hendak terpaksalah beratur untuk masuk ke Restoran New Hollywood. Mujur barisannya tak sepanjang kami lalu pagi semalamnya. Pak Inche sukalah tu sebab ni memang tempat kegemaran dia. Bagi Sk, sarapan di mana-mana pun sama, yang penting, Pak Inche tu nak kena makan ubat.


Tak lama lepas bergambar ni terus barisan semakin panjang. Cubaaaa tengok kat hujung kedai tu, orang dah mula berpusu-pusu, haha. Kakak Rela dah jerit, 'jaga jarak satu meter satu meter' hahaha. Bagus jugak beratur macam ni, daripada kita berebut-rebut meja kat dalam. Siapa sampai dulu dapatlah meja dulu.


Haaa.. Macam nilah rope meja kalau datang makan di New Hollywood ni. Jangan kata meja kami, meja orang lain pun sama. Lepas tu, makannya tidak, doklah snap pic makanan-makanan yang sampai atas meja tu, hahaha. Macam biasa,makanan yang wajib di pesan jika ke sini adalah Lohbak ataupun Deep Fried Yong Taufu yang dicicah bersama sos istimewa rasa. Juga Chee Chong Fun Udang dan Puding Caramel. Iman kali ini makan Mee Wantan, Cikwa makan Kuey Teow Goreng. 


Babah makan Mee Udang. Mee Udang di sini memang haw liao. Sk pulak pagi-pagi memang kurang gemar mee berkuah, lagipun siapa nak habiskan tolong makan makanan yang banyak-banyak ni. Sk jugak.. 


Sk order dua jenis dim sum. Kalau anda penggemar dim sum dan datang ke Ipoh, datanglah ke Restoran Dim Sum Canning Garden yang terletak betul-betul berhadapan New Hollywood ni. Tapi, Sk bukanlah penggemar dim sum, yang ni saja-saja order terlanjur ramai yang boleh tolong makan.


Meja dah clear, Iman pulak order Cakue. Cakue di sini dicicah bersama sos kaya yang cair dan lemak manis. Cucah sekali nak lagi, cicah sekali nak lagi, hurmmm. Lepas tu sedih tengok gambar lama masa kurus sikit dari sekarang.


Lepas sarapan, kami meneruskan perjalanan pulang ke selatan. Kalau ikutkan hati memang nak menyambung cuti ke Melaka pulak tapi disebabkan keesokannya tu, pelajar baru dah mula kuliah, dan perlu jugak menguruskan pelajar yang naik tahap, Sk kuatkan semangat untuk balik ke JB, hahaha. Tambahan lagi, Iman pun ada kelas online, dia tak mahu absent nanti kena putong carry mark, gituuu.


Kena juga singgah KL hantar Cikwa. Kesian adik yang seorang ni tak dapat-dapat bertukar ke JB. Sebelum hantar Cikwa, singgah makan A&W di Restoran Jejantas Sungai Buloh sebab rindu dengan float A&W tapi alangkah kecewanya bila float cuma dihidang dalam cawan kertas. Apo????? Mana identiti A&W yang selalu dibanggakan tu?? Iman kata, nanti kita minum kat Paradigm, bonda. InsyaAllahhhh.

Sehingga bertemu lagi di episod akan datang, insyaAllah.

p/s Esok cuti Hari Malaysia

Yabedabeduuuuuuuuuuuuuuuuu!!

 

Post a Comment

4Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Dulu a&w guna gelas kaca..kan??sekarang guna paper cup je?? Ala..tak best la dah.kesian generasi sekarang.tak merasa gelas kaca macam kita dulu.. dah lama tak makan kat A&w.

    ReplyDelete
  2. Kebanyakan dorang tukar sebab pandemik ni.. semua guna kertas.. Katanya lebih mudah..lepas makan/minum terus buang.. tiada sentuhan gelas kaca tu dari pelanggan mahupun pelayan... huhu.. Tapi memang tak syok kan

    ReplyDelete
  3. Join yuk di chanelku yang seger...
    banyak film terbaru yang memanjakan mata loh...

    STREAMING NONTON BOKEP GRATIS ..!!
    Kumpulan BOKEP Terlengkap Terbaru Terpopuler & Ter-Update By SUKABOKEP

    SUKABOKEP

    BOKEP INDO NGENTOT ASIK

    BOKEP BARAT NGENTOT MANTAP

    BOKEP JEPANG NGENTOT NIKMAT

    BOKEP KOREA NGENTOT PUAS

    FILM SEMI NGENTOT SERU

    SKANDAL ARTIS, MODEL, SELEBGRAM TERBARU 2020

    ReplyDelete
  4. Join yuk di chanelku yang seger...
    banyak film terbaru yang memanjakan mata loh...

    STREAMING NONTON BOKEP GRATIS ..!!
    Kumpulan BOKEP Terlengkap Terbaru Terpopuler & Ter-Update By SUKABOKEP

    SUKABOKEP

    BOKEP INDO NGENTOT ASIK

    BOKEP BARAT NGENTOT MANTAP

    BOKEP JEPANG NGENTOT NIKMAT

    BOKEP KOREA NGENTOT PUAS

    FILM SEMI NGENTOT SERU

    SKANDAL ARTIS, MODEL, SELEBGRAM TERBARU 2020

    NONTON FILM BIOSKOP TERBARU

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!