Menikmati Mee Udang Banjir di Kuala Sepetang

Seri Kandi Tanah Jauhar
1


ALHAMDULILLAH.. selepas sekian lama saya dan suami begitu teringin untuk menjamah sendiri Mee Udang Banjir yang begitu terkenal di Kuala Sepetang yang terletak di negeri Perak Darul Ridzuan, akhirnya hajat kami terlaksana juga semalam.
Kalau selama ini kami cuma dapat melihatnya di kaca tv atau suratkhabar dan internet, kini kami boleh merasa sendiri keenakan mee udang yang selalu dicanang-canang.
Kenapa dipanggil mee udang 'banjir' ye? Hmmm... sekurang-kurangnya lapan ekor udang dicampakkan ke dalam makanan yang anda pesan, tidak kiralah sama ada anda memesan mee udang, mee goreng, kuey teow goreng ataupun nasi goreng. Dan harga semangkuk menu dari setiap yang saya sebut tadi adalah RM7.00. Jadi bukanlah luar biasa, lainlah kalau harganya semangkuk RM3.00, betultak? Logiklah kalau hidangan anda banjir dengan udang, kerana RM7 itu.. hehe.
Bolehlah nanti kalau kita pergi ke kedai tomyam, kita minta dia buatkan banjir udang ke, sotong ke.. asalkan kita sanggup membayar, tentu mereka pun sanggup nak memasaknya..
Kalau sesape yang suka makan yang special-special tu, harga semangkuk menu dengan status 'special' tu, ialah RM11.00. Tapi masa kami sampai tu, udang special belum sampai, jadi yang ada yang kurang special, kalau ada, nak juga kami tengok cemane rupanya yang special tu.
Tapi tak pe, yang penting.. dah tau cemane rupa dan rasanya mee udang banjir..mmm, boleh tahanlah, penuh dengan rasa udang, (p/s: tentulah tinggi juga kolesterolnya..)tak sia-sia kami mencari Kuala Sepetang ni. Jom layan gambar-gambar yang sempat saya rakamkan di Kedai Mak Jah yang terletak di hujung sekali antara deretan Kedai Mee Udang di pekan Kuala Sepetang.




Orang ramai sangat.. janggut udang pun tak gunting.. hehe


Kuey Teow dalam sampan.. dush2! (tak boleh lawan Aat Char Kuey Tiaw 'Kuala Ketil')

alamak.. dah nak balik baru sampai.. yang ni sekilo RM60.. kalu tak mau jugak try
Tags

Post a Comment

1Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Kuala Sepetang kat Blog Surirumah lagi best laaa.....nak udang lebih dari mee pun boleh...hehe...

    Akk tak pernah pergi tempat ni, mcm romantik je namanya.

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!