MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Tuesday, November 30, 2010

AGAR-AGAR CINCAU BERLUMUT


ASSALAMUALAIKUM wbt

SELAMAT PAGI MORNING.. hehe. Seorang teman sekerja, mempunyai bisnes cincau secara kecil-kecilan. Cincaunya lembut, boleh terus telan lembut saja lalu di tekak. Malam tadi, banyak pula lebih air cincau tak ada tempat nak simpan lalu saya modified hingga jadi macam gambar kat atas tu... hehe. Santan tu sengaja tak buat banyak sebab nak pastikan ianya terapung di paras cincau jer. Ada sesiapa berminat?

Bahan-bahan:
1 liter air cincau (asingkan cincaunya dan masukkan ke dalam loyang agar-agar)
10 gm serbuk agar-agar
1 sb pewarna coklat
100 ml santan kotak (jenama dicadangkan Ayam Brand, Kara, M&S)*
1 biji telur* (pukul sekejap)

Cara-cara:
~Campurkan serbuk agar-agar ke dalam air cincau, kacau sehingga semuanya hancur. Tambahkan gula jika perlu dan didihkan. Masukkan pewarna coklat.
~ Masukkan santan yang telah dipukul bersama telur. Kacau cepat-cepat sehingga sebati dan mendidih. Tuangkan ke dalam loyang agar-agar. Biarkan agak sejuk atau suam sebelum disimpan di dalam peti ais dan bolehlah dimakan sejuk.

1 comment:

  1. agar2 cincau pulak ye...lepas ni agar2 apa pulak kak yus?

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

26 SYAWAL

Assalamualaikum... ALHAMDULILLAH.. dah hari ke 26 kita meraikan Syawal. Ramai yang mengambil kesempatan mengadakan rumah terbuka da...