MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Sunday, January 31, 2016

MASAK DAN MAKAN ANNIVERSARY KE 16

Assalamualaikum...

ALHAMDULILLAH... GENAP 16 tahun rupanya Sk dan ER hidup berumahtangga. Orang kata, rumahtangga mana yang tidak bergelora, sedangkan laut pun ada pasang surutnya.. apatah lagi kehidupan kita sebagai manusia yang begitu rapuh sebenarnya.  P Ramlee kata, sedangkan lidah lagi tergigit.. jadi tipsnya selalu buangkan yang keruh dan ambil yang jernih... sentiasa sabar.. sabar dan sabar.. hehehehehe.


Sebenarnya Sk tak merancang apa-apa untuk sambutan ulangtahun perkahwinan kali ini. Tapi.. awal-awal lagi Sk dah menempah kek dengan Atul.. tak silap dari bulan sebelas ke.. bulan doblas. Melampau sungguh.. kan. Siap tempah kek dua tingkat lagi.. hahahha. Lepas tu.. dah last minute mintak Atul buatkan kek asing-asing pulak. Mesti Atul kata, poyo betul Kak Sk ni.. hahahha. 

Lepas tu dah tempah kek pun kepala otak ni masih berpusing-pusing nak plan. Ni sebab baru tahu yang kelas tuisyen Iman tak ada minggu ni kerana jatuh pada minggu ke lima. Salah sendiri sebab kurang alert dengan jumlah minggu dalam bulan Januari. Nasib baik Atul tak kisah bila Sk kata nak ambil pagi, janjinya petang. Rupanya dia lagi suka sebab boleh tengok Running Man.. haaa.. memang boleh geng dengan Iman laaa.. hahaha.

Balik dari ambil kek, ER kata jom pergi Kipmart. Masa tu pun masih tak habis fikir lagi.. nak masak nasi berlauk atau goreng mee jer.. nak masak nasi? Goreng mee? Masak nasi? Lauk apa pulak. Sekali ER kata, buat daging bakar. Lepas tu nampak sotong kembang, teringat Iman suka.. beli sotong kembang empat ekor. Lepas tu beli kangkung tiga ikat RM2. Urmmm... dah terbayang ni apa nak masak.. hahahha.


Apakah?
Macam ni ke orang sambut anniversary..?
Koman- koman buatlah nasi tomato, ayam masak merah, dalca dan pencuk, kan...
Huhuhuhu.


Maaflah bentang saprah surat khabar lama jer. Sambal sotong kembang berkacang, kangkung belacan dan daging bakar style utara cicah air asam. Wallahu'alam.. sedap ke tak sedap. Kalau tak sedap mintak mahaplah banyak-banyak ya.. huhuhu.


Suka giler dengan kek Atul ni.
Choc Fudge Salted Caramel namanya.
Kek yang sangat lawo dan sedap.
siapa yang nak tempah kek dengan Atul bolehlah cari Ig Atul : rabi.atuladawiyah

keknya bukan sahaja cantik malah sangat-sangat berpatutan.


Maaflah ya, anak-anak kena makan di depan. 
Nanti bonda beli bungalow ya.. kita makan tepi taman.. hehehehe.


Lepas tukan, ada budak tu yang tak puas hati tak dapat potong kek ramai-ramai hari tu. Hari jadi paling tak meriah katanya. Ialah.. meh kita bagi meriah nyanyi Allah Selamatkan Kamu untuk Nur Iman Fatiha. 


Letak nama Che Li sekali yang lahir sama dengan Iman bulan Januari tapi Che Li pulak kerja, hantar barang tak selesai lagi. 
Apapun semoga selamat semuanya.. semoga kita akan menjadi golongan insan yang berbahagia di dunia dan di akhirat jua..

Amiiinnn Ya Rabbal Alamiiinnn.

2 comments:

  1. HA Seri Semoga bahagia hingga ke jannah amen ya robbal alamin
    hidangan tk penting sngt Seri yg penting kita happy sefamily

    ReplyDelete
  2. happy anniversary kak,
    semoga bahgia selamanya, aminnn..

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

AKHIRNYA IKEA TEBRAU DIBUKA

Assalamualaikum... YEAY!!  Akhirnya setelah sekian lama menunggu, Ikea Tebrau kini dibuka di Johor Bahru.  Setelah bertahun-tahun beran...