KYOCHON, THE ALLEY, NYONYA LEAF & BOBOIBOY BERSAMA TIGA I

Seri Kandi Tanah Jauhar
22
Assalamualaikum... 

BILA ada masa tak ada duit,  bila ada duit tak ada masa. Begitulah hidup orang yang kais pagi makan petang,  kais petang makan malam,  nasib malam tak berkais untuk makan esok pagi,  huhuhu. 

Cuti sekolah kali ini yang juga cuti pertengahan semester bagi Iman,  Sk tidak ke mana.  Di samping tak ada duit sangat,  cuti tahunan pun tak berapa nak ada,  Pak Inche pula sibuk dengan persiapan event MyRumah yang  berlangsung hari ini.  Jadi,  semalam Sk mengajak Cikwa, Iman,  Izzat dan Indah berjimba. Seorang lagi I iaitu Ilham kena tinggal sebab asyik tidur.. hurmm..  Kalau dia ikut pulak,  mana kita nak sumbat ek,  huwa huwa huwa.  Yang si kecik Zulaikha,  sorry ya sebab Cikwa kata awak tak datang rumah nenek semalam kalau tak Cikwa bawa juga 😁😁😁

Makan Di Kyochon


Khabarnya Cikwa dah berjanji nak bawa budak-budak ni makan di Kyochon.. Cikwa dah beberapa kali makan Kyochon di KL,  budak-budak ni memang tak pernahlah. Tambah lagi Pak Inche bukan minat makan di restoran ala Korea macam ni kan
 Nasib baiklah Cikwa nak belanja,  kan..  Semoga bertambah lagi rezeki Cikwa lepas ni. 


Sk bawa mereka ke Kyochon cawangan R&F Mall di Stulang Laut sebab situ jer tempat yang senang dan tak sesak. Kyochon R&F Mall ni terletak di Aras Satu. Konsepnya adalah secara layan diri,  jadi Sk dan Cikwa lah yang membuat pesanan.  Budak-budak tunggu dan pasrah ajelah apa yang Cikwa order tapi sebenarnya bonda yang melebih,  hahahah. 


Di sini pesanan hanya akan dimasak selepas dipesan bukan sentiasa ada stok macam di kebanyakan fast food.  Jadi,  kenalah tunggu ayam siap dimasak.  Bagi menjimatkan kos,  kami cuma order tiga botol air mineral sahaja sebab lepas makan nanti barulah beli air sedap di tempat lain pulak. 


Dulu kecik-kecik kuat betul bergaduh masing-masing.  Ada aje yang tak kena tapi jauh di hati tetap sayang adik dan kakak.  Semoga kasih sayang berkekalan hingga ke syurga bukan waktu berada sahaja. 


Alahai..  Lambat betul Ayam Kyochon ni masak,  hahahaha.  Tapi Sk peliklah,  banyak menu tak ada di sini berbanding di tempat lain.  Kecewa jugaklah sebab topokki kegemaran Sk tak ada,  kena masak sendiri lagilah nampaknya. 


Salad dan semangkuk kecil nasi putih.  Yang lain katanya dah makan sebelum keluar jadi pesan semangkuk jer nasi putih untuk Iman yang lapar sangat katanya padahal pagi tu dah sarapan lontong dengan roti bom..  Ish ish ish.


Puas menunggu barulah sampai ayamnya.  Cikwa bayar tapi Sk tukang ordednya,  hahaha.  Sk minta seekor ayam terus dan dimasak dengan dua flavor iaitu... 

Sorry..  Lupaaa..   
Black pepper dan honey tak silap.  Yang satu tu sedap,  manis dan pedas yang satu lagi tu rasa berempah yang light gitu. 


Dahhh..  Jom makan! Sambil makan sambil kira ada berapa ketul.  Siap check mana peha,  mana kepak,  mana tungking,  hahahaha. 
Jumlahnya 25 ketul,  macam mana ayam seekor boleh potong 25 ek?? 
Dapatlah seorang lima ketul tapI Izzat makan enam kot,  Indah makan empat,  biasalah Indah tu pemalu nak habiskan,  huhu. 


Boleh tahanlah rege di Kyochon,  nak pergi Korea tak mampu kan jadi dibawalah resepi dan konsep Korea ke Malaysia dengan harga mampus.

Minum Di The Alley


Lepas makan, jomlah cari air sedap di The Alley. 
 Yang sebenarnya Sk tak berkenan sangatlah air boba boba ni tapi disebabkan Cikwa kesian ngan budak-budak ni,  Cikwa kata jom. Iman pun sukalah,  dia kan memang suka air macam ni cuma Sk tak suka sebab bukan saja manis tapi mahal,  hahahaha. Orang macam Sk ni agak nak minum sedap kita bancuh jer Milo Ais kat rumah, hahahaha.  


Adik cashier ni ajak main Ohsom,  dia kata kalau menang nanti dapat diskaun 10%. Ohsom punya ohsom punya ohsom akhirnya menang jugak.  Sebenarnya dah berapa kali amoi tu menang tapi dia bagi peluang lagi,  memang nak kasi diskaun agaknya jadi main ohsom tu bagi happening sikit kan. 


Beli sorang satu untuk budak-budak. Dark Choc,  Fresh Milk dan semestinya Creme Brulee. Bagi Sk,  pearl tu yang membuatkan minuman ni jadi sedap kecuali Creme Brulee,  yang tu memang betul punya sedap dari flavor minuman sehinggalah ke pearlnya.  Bila makan pearl ni teringat pulak dulu ibu selalu buat bubur candil kan,  dulu orang letak tepung bergentel bulat dalam bubur sekarang orang letak tepung ni dalam air,  hahaha. 


Ni kot Creme Brulee..  Memang sedap.  The Alley ada flavor baru iaitu Earl Grey.. Puas amoi tu promot tapi semua tak nak, hahaha.  


Menu di The Alley.  Terbalik ek,  alaa..  Malas la nak edit,  huhuhu. 


3I.. Indah,  Izzat dan Iman. 
Indah akan ambil peperiksaan UPSR tahun ni,  doakan untuk Indah tau. 

Lepak di Nyonya Leaf


Dari R&F Mall,  kami terus ke AEON Bandar Dato' Onn sebab Sk nak habiskan tebus tiket wayang MBO Cinema.  Yang sedihnya MBO Cinema ni tak banyak cerita jadi yang terhampir masanya adalah Boboiboy.  Hajat hati nak tengok Makmum tapi Makmum hanya ada tayangan di MBO U Mall,  Skudai itupun pukul 12 malam,  giler.. Hahaha. 


Kalau dah bosan menunggu tu,  makan ajelah yang sedap. Jadi,  lepas maghrib ajak dorang makan di Nyonya Leaf. Terbayang sedapnya Mee Siam tapi yang tinggal Nasi Lemak dan kuih nyonya jer.  Adeh..  Dari tadi makan minum tak sudah,  bila seluar baju ketat baru rasa nak menyesal. 

Menonton Filem Boboiboy


Pukul 8.30 baru tayangan bermula.  Kami dapat Big Screen,  staf MBO kata berbaloilah tebus tiket tu dapat bigscreen.  Ialah,  selalu Sk tebus di MBO U Mall sebab dekat dengan rumah.  Sana macam panggung wayang kampung jer,  hahahaha.  Pendek kata sejak bulan Jun sampai la..  asyik tengok wayang sampai naik jemu..  Aladdin la..  Lion King Laa.  Fast & Furious la..  Kali ni Boboiboy pun Boboiboy laaaa. 


Dari mula tayangan sampai tamat,  rasa serabut betul tengok Boboiboy tu.  Dengan layar yang besar dan sistem suara Dolby Atmos tu,  bila tiba babak pertarungan dia punya bergemaaa..  Hahaha.  Dengan suara watak yang menjerit-jeritnya,  dengan kesan bunyi lagi..  Adehhh. Lama betul rasa nak habis,  hahahaha.  

Nasib baiklah budak-budak seronok jadi kita pun tumpanglah seronok,  ya tak?? 

Hurmm..  Lepas ni..  Ke mana kita agaknya? 



Post a Comment

22Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Ramai gak tengok orang review Boboiboy ni. Tapi tu la memang ramai budak-budak je suka hahaha. Kita orang tua tengok temankan bolehlah kan hihi. Btw, all the best Indah for your UPSR! :)

    ReplyDelete
  2. Kakakakah nak banding Tea Alley gan milo ais jauh bezalah Mak Inche hahaha memang le zedap milo ais lagi hahahaha.
    Lychon tu lom cuba dan makan, tengok macam sama je macam 4 fingers ek..
    Boboiboy tu nak tengok! sebab nak tgk bini papazola dan anak-anaknya, dalam tv takde bini dan anaknya heheheh

    ReplyDelete
  3. hahahahhahaha berdekah kita gelak tengok menu terbalik malas nak edit...🤣🤣🤣

    ok, baca entri kak seri terus tau nak order apa kat the alley..teringin pulak nak rasa creme brule tu..padahal selama ni takde la teruja sangat dengan boba boba ni...

    ye la, kyochon tu konsep dia lebih kurang 4fingers macam sis lin cakap tu..tapi kyochon dia ada whole chicken..4fingers cuma chicken wings dan drumstick aje...

    kene tengok kat mbo kecil agaknya, baru sound system tak memekak..hahahahhahaha..

    ReplyDelete
  4. konsep Korea ke Malaysia dengan harga mampus. --ayat ni kelakar
    saya tak pernah lagi minum air-air macam tu kecuali tealive.tu pon sekali je rasa. bapak mahal air2 viral ni.

    ReplyDelete
  5. baru tengok semalam.Pergi dekat MBO, yang buat umi sakit kepala budak² dok main playground ..adui...terus rasa lambatnya nak habis cerita ni walaupun kehadiran papazola dengan anak dia tu menghiburkan jugak...hahah

    ReplyDelete
  6. numpang promo ya gan
    kami dari agen judi terpercaya, 100% tanpa robot, dengan bonus rollingan 0.3% dan refferal 10% segera di coba keberuntungan agan bersama dengan kami
    ditunggu ya di dewapk^^^ ;) ;) :*

    ReplyDelete
  7. Nonton Film BOKEP Lengkap Nya Klik disini ↓↓↓↓↓↓

    VIDEO BOKEP
    BOKEP INDONESIA VIRAL 2020
    BOKEP BARAT TERBARU
    BOKEP THAILAND TER HOT
    BOKEP ASIAN TERLENGKAP
    BOKEP KOREA TERUPDATE
    HENTAI TERBAIK
    BOKEP JEPANG 2020 TERBAIK
    FILM BOKEP TERLENGKAP DAN TERUPDATE


    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Nonton Film FULL SUBTITLE INDONESIA, Download Film Sub Indonesia, Film INDOXXI, Dan Drama Korea Terupdate Nya Klik disini ↓↓↓↓↓↓



    LK21
    STUDIOFILM21
    DRAKOR TERLENGKAP
    INDOXXI
    BIOSKOP KEREN
    FILMAPIK
    INDOXX1
    ANIME TERUPDATE

    Jangan Lupa Klik Link Di Atas Ya Kak ^^

    ReplyDelete
  8. Nonton Film BOKEP 2020

    VIDEO BOKEP
    BOKEP INDONESIA
    BOKEP BARAT
    BOKEP ASIAN
    FILM SEMI
    BOKEP JEPANG
    FILM BOKEP TERLENGKAP DAN TERUPDATE


    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Nonton Film FULL SUBTITLE INDONESIA, Download Film Sub Indonesia, Film INDOXXI, Dan Drama Korea Terupdate Nya Klik disini ↓↓↓↓↓↓



    LK21
    STUDIOFILM21
    DRAKOR TERLENGKAP
    INDOXXI
    BIOSKOP KEREN
    FILMAPIK
    INDOXX1
    ANIME TERUPDATE

    ReplyDelete
  9. SITUS BOKEP TERBARU 2020

    LINK SITUS BOKEP TERBARU 2020



    BOKEP VIRAL



    BOKEP INDO



    BOKEP JEPANG



    BOKEP BARAT



    BOKEP KOREA



    BOKEP ASIA





    SITUS BOKEP TERBARU DAN TERLENGKAP SILAHKAN KLIK LINK DI ATAS YA :)







    Kumpulan FILM INDOXXI Terbaru 2020

    LINK SITUS NONTONFILM TERBARU 2020



    NONTON DRAMA KOREA



    NONTON SERIES BARAT



    NONTON ANIME



    LAYARKACA21



    INDOXXI



    LK21


    BIOSKOP KEREN


    JURAGANFILM


    KSHOWID




    TERBARU DAN TERLENGKAP SILAHKAN KLIK LINK DI ATAS YA :)

    ReplyDelete
  10. Nonton Film BOKEP Terbaru dan Terupdate

    VIDEO BOKEP
    BOKEP INDONESIA
    BOKEP BARAT
    BOKEP ASIAN
    BOKEP JEPANG
    FILM BOKEP TERLENGKAP DAN TERUPDATE


    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Nonton Film FULL SUBTITLE INDONESIA, Download Film Sub Indonesia, Film INDOXXI, Dan Drama Korea Terupdate Nya Klik disini ↓↓↓↓↓↓



    LK21
    STUDIOFILM21
    DRAKOR TERLENGKAP
    INDOXXI
    BIOSKOP KEREN
    FILMAPIK
    INDOXX1
    ANIME TERUPDATE

    ReplyDelete
  11. link nonton video bokep terbaru dan terlengkap
    nonton dan download video bokep indonesia
    nonton dan download video bokep Jepang
    nonton dan download video bokep Thailand

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!