MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Thursday, July 3, 2014

DIARI RAMADHAN 4

ASSALAMUALAIKUM...

"BONDE hari ini babah ada buka puasa dengan UTM" sebaris whatsapp yang Sk terima dari ER petang semalam. Teruslah Sk terkenang dan terbayang makanan apakah yang hendak disumbatkan ke dalam perut anaknda Iman Fatiha. Alhamdulillah, Iman ni tak berapa cerewet pasal makan. Ayam, daging, ikan, sotong, udang semua dia suka.. semua dia telan. Tapi, jangan bagi dia telan lauk yang sama lebih dari tiga hari, haruslah dia meroyan. Tapi, taklah sampai hempas-hempas kaki macam Si Pekan dalam filem Batu Belah Batu Bertangkup. Cuma, kalau kita tengok air muka dia jer kita dah tahu dah yang Iman sedang protes. Ada berani nak mengamuk-ngamuk???

Walaupun Sk ni jenis yang berbuka sahaja dengan apa yang ada, jenis tak kisah asal dapat teguk air dengan makan kurma pun dah kenyang tapi wajiblah memikiorkan perut si anak. Sk faham jiwa masih muda, tenaga masih banyak, selera pun macam-macam. Sk tanya, Iman nak makan lauk apa? "Tak kisah" jawab Iman tapi bunyi 'Tak kisah' tu ada sikit pelik. Jadi maknanya kita janganlah buat tak kisah pulak. Bersinar-sinar mata Iman bila Sk cakap kita goreng ayam nak. Urmmm.. kisahlah jugakkan...

Terik matahari semalam. Air-cond kereta pulak rosak.. gas habis kot. Spek hitam tertinggal. Buka tingkap besar-besar bagi angin masuk. Jangan kata angin jer masuk, asap, debu, bau macam-macam masuk dalam kereta. Peluh mengalir janganlah cerita. Turun jejambat bertingkat Danga Bay.. hambek.. sesak. Buatlah jalan lima enam lorong pun tetap banjir dengan kenderaan. Masuk Simpang Pontian dah rasa macam habis segala tenaga yang ada. Semangat nak goreng ayam luntur selunturnya.

Sudahnya, lauk kami semalam :

Kuah Kari Ikan (Ikan takde tinggal kuah) kelmarin punya kelmarin :)))
Sayur Sawi Goreng Sos Tiram. Sawi ni pemberian kawan sekerja Sk yang ada kebun sayur. Rajin beliau bersedekah sayur semoga tambah melimpah rezeki beliau.
Sotong Goreng Kunyit... yeaaa.. sotong bulan bila beli Sk tak ingat, nasib baik belum jadi getah, kakakaka
Kepak Ayam Percik... hihi yang ER beli 6 ketul RM10 semalam tu, ada dua ketul lagi sebenarnya.. panaskan laaa.. beli tu!!
Sambal Belacan
Dan.. Jus Tembikai Laici

Iman makan dengan penuh selera. Alhamdulillah, syukur dapat anak yang tak cerewet. Apa yang Sk masak semuanya dia makan. Jus Tembikai Laici tu Sk buat semalam khas untuk Iman sebab yang penuh dalam peti ais tu semuanya Jus Kaktus. Haaa.. yang tu kalau dia kata tak nak memang tak naklah. Ada yang tanya macam mana rupa Jus Kaktus?? Nanti Sk cerita.

Eh, semalam Sk rajin ambil gambar tau. Sk ambil sipi-sipi jerlah ya. Kesian pulak orang puasa kan.. eh.. tak kecur punyalah.. jangan tengok lama-lama ya :p


4 comments:

  1. Senang le tak memilih makan ye kak...sama ngan anak sy...tp iman ok lagi la...bdk ni lebih 2 hari...mmg out of servis! Tdk mau disentuhnya...itu kdang msak mmg kena ngam2 utk sehari...

    ReplyDelete
  2. meriah juga menu berbukanya...

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah....syukur. Dalam pada x memilih tu, banyak juga lauk pauknya tu kak.....

    ReplyDelete
  4. Makan bertiga aje pun dah macam ini banyak manalah nak habis SK...

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

FESKO KPYPJ 2017

Assalamualaikum... Sk ingin mengajak anda yang tinggal berhampiran Kulai atau sekitarnya untuk sama-sama memeriahkan Festival Konvokesy...