MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Sunday, July 6, 2014

DIARI RAMADHAN 7

ASSALAMUALAIKUM...

SEJAK bertahun setiap Sabtu merupakan hari yang paling sibuk bagi Sk sebab Iman ada kelas tuisyen. Sk memang tak bercadang nak memasak memandangkan Asam Pedas Ikan Pari pun masih banyak. Oh, ya.. semalamnya juga Sk ada 'marinate' dua ekor lobster yang Sk beli sebelum ini.. konon nak grill pada Ramadhan ke 6 tapi tak jadi sebab dah banyak membeli makanan tukan. ER pulak mengajak SK ke jeti Tanjung Sedeli lepas hantar Iman ke tuisyen. Jadi, Sk dah tahu dah memang tak sempat nak masak punya.

Tak berapa lumayan hasil 'pancingan' di Sedeli kali ini. Udang pun tak ada. Tak musim katanya. Yang ada udang sebesar jari kelingking Sk, mahal pulak tu. Keluar dari simpang jeti nampak gerai-gerai ramadhan dah mula berniaga. Awalnya... tapi Sk singgah jugak sebab nampak ada kawah kuali besar tepi gerai. "Gulai kawah ke tu kak?" Tanya Sk. Kakak tu mengangguk, terus Sk mintak bungkus selepas kakak tu bagi jaminan gulai tak basi menunggukan waktu berbuka. Sk minta sekali kakak tu bungkuskan sedikit sayur.. hihi.. tahu dahkan.. nanti tak sempat nak masak.

Lepas meronda tidak tentu arah, kami pergi jemput Iman yang habis tuisyen. Kali ni Iman terus dibawa 'teacher'nya ke Pasar Ramadhan Taman Daya. Jadi, kita tinjau sini pulaklah ya. Isk, jauh-jauh macam tu ramai pulak kenalan yang menyapa, hihi. Di sini kami beli murtabak yang femes.. rasanya bukanlah femes sebab sedap sangat tapi sebab cuma pakcik ni sorang jer yang meniaga murtabak kot.. erkkk!! 'Teacher' Iman belikan Iman kebab Malaysia dan Sk tambah beli kuih talam berlapis RM2.. jom kita balik!

Alhamdulillah, sampai rumah sempatlah panaskan nasi dan lauk Asam Pedas Ikan Pari. Sempat jugak buat ais cincau yang sedap.. hehehe. Kemudian sambil makan/ berbuka puasa tu Sk grill Lobster dalam magic pan. Sepuluh minit jer dah siap. Kali ni Sk perap Lobster ala-ala Kak Ida 1001Resepi buat ayam panggang. Memang best sangat, tak sangka ada cara yang lebih mudah untuk menikmati lobster, tak payah nak masak bersungguh-sungguh sangat, hehe. Nanti Sk update resepinya ya.. tungguuuuu!!




No comments:

Post a Comment

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

KEK OH KEK!

Assalamualaikum... DAH sarapan ke tu? Sk ni dah dua hari berturut-turut sarapan dengan kek yang superrr duperrrr jelita. Meh tayang sikit...