SARAPAN DI TEO SOON KOPITIAM

Seri Kandi Tanah Jauhar
6

 Assalamualaikum WBT 


GAS habis sejak semalam. Jadi, pagi ni tak dapatlah menggoreng nasi macam selalu. Jomlah sarapan di kedai tapi tak mahu kedai mamak.  Pak Inche kata, malam baru pergi makan kat Thoufeeq (Mamak).


Sk bercadang untuk ke Restoran Chamek Kopitiam di Taman Universiti tapi PI macam tak berminat. Dia mengajak ke Teo Soon Kopitiam dan gunakan waze untuk ke sana. Jaraknya hampir 35 minit!




Sebaik sahaja duduk, kami diberikan buku menu seorang sebuah. Walau bagaimanapun, pesanan dibuat dengan mengimbas QR code yang diletakkan di atas meja.


Signature Homemade Prawn Noodle Soup (RM14.90) untuk PI dan Local Laksa (RM12.90) untuk TTK. Tidak lama menunggu, keduanya terhidang atas meja bersama telur separuh masak dan dua cawan kopi.




Segar sungguh udang yang diletakkan dalam Prawn Mee tapi PI kata, kuahnya tu, tak boleh lawan kesedapan Prawn Mee di Restoran New Hollywood Ipoh. Baiklah, jomlah pi Ipoh, hahaha. Local Laksa atau Laksa Nyonya pun sedap, Porsinya sesuai untuk seorang makan dengan harga berpatutan. Tak perlulah hidang makanan dalam satu mangkuk besar dan letak harga mahal-mahal. Makanan tak habis tapi tetap kena bayar mahal, rugi!




Selain tu, pesan juga satu set Roti Bakar Kaya + Mentega serta Steamed Rice Roll with Sweet Sauce atau Chee Cheong Fun. Roti Bakar dia tak kedekut kaya, sedap cicah dalam kopi o panas takde gula Sk tu. Kopi tu walaupun tak ada gula tapi sangat sedap ya, pahit dan masam biji kopi tu terasa betul di tekak, memang piau!

Post a Comment

6Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Cie suka breakfast kedai kopitiam syok je mengopi.

    ReplyDelete
  2. PI dah bagi hint tu nak ke Ipoh SK :D
    Setuju, portion tu biar sesuai dgn harganya. Kalau mahal tp sikit pun tak best gakss

    ReplyDelete
  3. sedapnye.. kusyuk pak incik menikmati hidangan

    ReplyDelete
  4. kedai yg portion besar ni sesuai bawa anak bujang saya yang tengah kuat makan

    ReplyDelete
  5. Catat dulu lah prawn mee di Ipoh. Nanti nak coba kalo sempat kesana 😍😍

    ReplyDelete
  6. SA suka style sarapan di kopitiam...makanan dia sedap....

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!