MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Wednesday, April 28, 2010

Mr Teddy Yang Comel

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Pagi rabu yang mengenyangkan, baru sahaja lepas sarapan mee goreng yang saya tapau dari kantin. Tak ada yang istimewa pun, biasalah makanan budak sekolah. Nak buat sarapan sendiri pun tak sempat, nak singgah di luar pun leceh jadi ke kantin sajalah. Tak perlu susah-susahkan kepala.

Entri pagi ini untuk menunaikan janji kepada Mas - Duniaku kena dera dengan Mas ni.. maklumlah bukan sikit-sikit punya tugasan. 10 soalan setiap satu lima jawapan, boleh pecah kepala ni Mas. Tapi takpe, demi persahabatan yang terjalin di alam maya ni akan saya tunaikan hajat Mas. Nasib baik Mas bagi upah Mr Teddy ni.. hehe.. comel sangat..



Tugasan pertama:
COPY AWARD INI MACAM DAPAT GRAMMY AWARD.... Ok...tu.. kat atas tu..

2 - BERI TAU SAPA DAN LINK PEMBERI AWARD INI....

Award dari Mas- Duniaku yang rajin masak dan buat kuih tu

3 - TAJUK POS MESTI ADA 5-FIVE-KHAMSAH?
KENA JAWAB 10 SOALAN DAN SETIAP 1, DENGAN 5 JAWAPAN...ermmmmm....

4 - FIVE NAME THAT PEOPLE CALL YOU....

1.SARI - panggilan di kalangan saudara mara, arwah abah yang letak nama ni
2.UDA - pangglan di kalangan ahli keluarga kerana saya anak yang ketiga
3.YUS - panggilan di kalangan kawan-kawan ~ seorang kawan masa Tingkatan 2, Syikin yang mula panggil saya dengan nama ni..
4.BONDA - panggilan anak dan anak-anak saudara
5.MAMI YUS - panggilan di kalangan anak saudara sebelah suami
p/s: sebenarnya ada banyak lagi tau nama panggilan saya... hehe

5 - FIVE IMPORTANT DATES IN YOUR LIFE....

1. 4 Okt (hari lahir arwah abah)
2.14 Mac (hari lahir ibu)
3.30 April (hari lahir suami)
4.20 Januari (hari lahir Yaya)
5.30 Januari (hari ulang tahun perkahwinan)
p/s: pun ada banyak lagi tarikh-tarikh yang penting dalam hidup saya..

6 - FIVE THING YOU DONE YESTERDAY....

1.Hantar Yaya ke sekolah
2.Buat ujian amali subjek digital untuk pelajar saya
3.Layan internet
4.Pergi pasar malam
5.Baca suratkhabar... suka baca novel bersiri yang terbit tiap hari selasa 'Tiada Khatimah Cinta' akhbar Harian Metro

7 - FIVE WAYS TO BE HAPPY....

1.Bersama keluarga tercinta
2.Pergi rumah mak dan adik-beradik
3.Buat kek menjadi
4.Dapat pakaian baru.. hehe
5.Rumah bersih, kemas dan cantik


8- FIVE FAVOURITE MOVIES...

1. Seram - Apa-apa bahasa pun takpe
2. Kelakar - Melayu/ Inggeris/ Cina
3. Romantik - Korea
4. Penyiasatan - Inggeris
5. Misteri - Inggeris/ Melayu

6 - FIVE FAVOURITE HOBBIES....

1.Membaca
2.Bercuti
3.Tidur
4.Melayari Internet
5.Memasak

7 - FIVE FAVOURITE PEOPLE....

1. Abah dan Ibu
2. Suami dan Anak
3. Adik-beradik
4. Anak-anak saudara
5. Kawan-kawan baik... ermmm dah lebih 5 orang kan..

8 - FIVE FAVOURITE PLACES FOR VACATION....

1.Menunaikan haji dan umrah....
2.Bukit peranginan
3.Pantai
4.Negara empat musim
5.Disneyland

9 - FIVE REASON YOU ANSWER THE SERVEY....

1.Ermmmm.....
2.Demi persahabatan dengan Mas
3.Rasa dihargai Mas
4.Supaya saling mengenali
5.mengeratkan silaturrahim yang terjalin

10 - FIVE PERSON TO TAG....PASTINYA AKAN ADA PENYAMBUNGNYEEE...hihi...
1.Erienz
2.Ezreen
3.Cik Mat Gebu
4.Lizloteng
5.Mamarempit



Diharap Mas puas hati dengan tugasan yang Yus siapkan ni ya..

2 comments:

  1. wah...ternganga mulut Mas baca , lengkap dan padat , tima kasih banyak2 Yus sbb sudi menjwb ,dapat markah penuh ni

    ReplyDelete
  2. hehe.. iyo2 oh jo Mas ni.. sama2 Mas, lain kali bagilah keje lagi tapi hadiah kena yg mahal2 tau.. haha

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

INAYAH - AKU MAHU PULANG

Assalamualaikum... Alhamdulillah. Akhirnya, Telemovie INAYAH akan ditayangkan di Astro Citra pada hari Ahad,  22 Oktober 2017 jam 10 ma...