MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Saturday, April 17, 2010

udang goreng mentega bersalut nestum

SALAM SEJAHTERA... dah malam, mesti ramai yang tengah tunggu depan tv kan. Kejap lagi ada cerekarama, 'hantu kek'. Ha... sesiapa yang hantu kek tu mesti nak tahu apa kisah hantu kek ni ek. Saya pun tunggu gak.

Perut lapar, nasi ayam siang tadi ada lagi tapi ayam dah habis. Tiba-tiba teringat nak buat udang goreng mentega, makan dengan nasi tu pun okey jugak. Rajin ke nak salut mentega dengan nestum ni ek.


Ala... bukan susah pun. Ni je bahan-bahannya:

7 ekor udang sederhana (makan berdua je, en suami ada tugasan bola)
5 biji cili padi
1 tangkai daun kari
minyak secukupnya untuk menggoreng udang
1 sb mentega
dan...




tadaaaaaaaaaaaa...........!!!!


goreng udang 2~3 minit

angkat dan toskan minyak

panaskan mentega, masukkan cili padi dan daun kari, tumis sehingga harum.

masukkan udang, kacau rata.. tutupkan api.

masukkan Butter Cereal Seasoning Powder Deli Chef, gaul sebati dan hidangkan.

Enak dicicah dengan Sos Thai..

No comments:

Post a Comment

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

KEK OH KEK!

Assalamualaikum... DAH sarapan ke tu? Sk ni dah dua hari berturut-turut sarapan dengan kek yang superrr duperrrr jelita. Meh tayang sikit...