<strong><em>udang goreng mentega bersalut nestum</em></strong> - Alam Sari Di Tanah Jauhar

udang goreng mentega bersalut nestum

SALAM SEJAHTERA... dah malam, mesti ramai yang tengah tunggu depan tv kan. Kejap lagi ada cerekarama, 'hantu kek'. Ha... sesiapa yang hantu kek tu mesti nak tahu apa kisah hantu kek ni ek. Saya pun tunggu gak.

Perut lapar, nasi ayam siang tadi ada lagi tapi ayam dah habis. Tiba-tiba teringat nak buat udang goreng mentega, makan dengan nasi tu pun okey jugak. Rajin ke nak salut mentega dengan nestum ni ek.


Ala... bukan susah pun. Ni je bahan-bahannya:

7 ekor udang sederhana (makan berdua je, en suami ada tugasan bola)
5 biji cili padi
1 tangkai daun kari
minyak secukupnya untuk menggoreng udang
1 sb mentega
dan...




tadaaaaaaaaaaaa...........!!!!


goreng udang 2~3 minit

angkat dan toskan minyak

panaskan mentega, masukkan cili padi dan daun kari, tumis sehingga harum.

masukkan udang, kacau rata.. tutupkan api.

masukkan Butter Cereal Seasoning Powder Deli Chef, gaul sebati dan hidangkan.

Enak dicicah dengan Sos Thai..

No comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih