MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Wednesday, July 16, 2014

BERBUKA SEORANG... DIARI 16 RAMADHAN

ASSALAMUALAIKUM...

ER... ada majlis berbuka bersama Pelancongan Johor.

IMAN... ikut CikWa berjalan.. berbuka di rumah nenek.

SK... perlu menyiapkan tempahan yang dah tertangguh berhari-hari. Tak sanggup rasanya nak bertangguh lagi. Orang tua kata, 'Kerja beransur tak bertahan, kerja bertangguh tak menjadi'. Jadi, lepas habis kerja Sk singgah ke bakery membeli cream cheese yang kehabisan stok. Kemudian hantar whatsapp pada ER suruh ambil Iman di rumah nenek (Angah) lepas majlis berbuka.

Berbuka seorang, Sk masak air dalam periuk kecil untuk buat teh panas. Ambil kotak kurma. Letak dua tiga hirisan kek dalam piring dan ambil tipuware berisi cheese tart bawa depan tv. Sambil tunggu azan maghrib berkumandang, Sk layan episod akhir 'Kerana Terpaksa Aku Relakan'. Hihihi.. kesian Sk, dah episod akhir baru layannnn. Tapi tahulah jugak kisahnya, tak payah tengok tv, baca jer status dan komen kawan-kawan di fb :p

Sebenarnya.. pagi sebelum pergi ke pejabat Sk dah merendam ketam yang beku dalam peti ais. Cadangnya balik nak masak Ketam Lemak Cili Padi. Dah petang tu barulah ER beritahu tentang majlis berbuka tu. SK tanya, ketam yang dah direndam tu takkan nak masuk balik dalam peti ais. ER kata, masak jer untuk Sk berbuka. Nanti boleh makan juga untuk bersahur.

Lepas maghrib, hati berbolak balik...

Nak masak ke tak...

Nak masak ke tak...

Urmmm... malaslah. Masak besok pagi sebelum sahur aje.

Errrr.. sempat ke masak ketam waktu sahur??

Alaaa.. sempat jer..

Tengok tu.. punyalah malas nak masak. Sudahnya memang Sk tak makan apa yang berat pun waktu berbuka tu selain kek dan cheese tart lima ketul.. hehehe.

Heiyaaaaa!! Sk belum timbang berat lagi tapi memang ketara agak longgarlah baju-baju kurung Sk yang ketat terutama di bahagian lengan tu. Kali ni memang Sk kuatkan semangat tak mahu lagi jadi tong sampah macam tahun-tahun lepas. Nasi pun cuma ambil sekali sekala sahaja itupun hujung senduk. Berazam untuk kurangkan minuman yang manis pulak sebab gula pun sebenarnya penyumbang ke arah kenaikan berat badan jugakkan. Semoga misi cantas lemak Sk berjaya, Aamiiiinnnn.

tempahan tart dari blogger lensa ajaib Gadis Bunga
thnx GB.. tembakan GB.. awesome!!


3 comments:

  1. Kaaakkkkkk....saya yang belum mula misi kurus nie....

    ReplyDelete
  2. Comelnya tartnya cikpuan. Nampak sedap pula tu. ;)

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

FIESTA NANAS 60

Assalamualaikum... DIAM tak diam sudah hampir empat minggu cuti sekolah berlalu, kan. Tengok di laman sosial,  ramai kawan-kawan yang menga...