LAKSA JOHORE VERSI AMERIKA

Seri Kandi Tanah Jauhar
9

 Assalamualaikum...


ALHAMDULILLAH.. Enak sungguh bersarapan sepinggan Laksa Johor pagi ini. Sejak malam tadi dah teringat-ingat alangkah sedapnya kalau dapat makan LJ. Kuahnya dibagi Angah, memang dah hampir dua minggu bertapa dalam peti sejuk baru lama. Nanti kalau lama sangat dah tak elok pulak, sebab cuma diletak di bahagian chiller.

Tapi, nak singgah ke kedai tulah yang malas. Stok spaghetti memang ada lagi dua tiga cekak. Yang tak ada, hulubalangnya la.. Timun, taugeh, daun kesom, daun selasih dan limau kasturi. Ni yang wajib katanya. Lobak Asin, bunga kantan, kacang panjang, yang tu, tak masuk versi wajib kami. Nasib baik ada stok sambal belacan.


Teringat ada pek mix salad. Ah, salad pun salad laaa. Janji ada, bak orang kata, Kita buat dia, kita jugak yang makan dia, hahaha. Lalu terjadilah Laksa Johore Versi Amerika. Masuk jugaklah rasa dia.. taklah pelik atau jelik. Yang jelik tu mungkin mata, sebab nampak macam derhaka.

Jempuitttt!



Tags

Post a Comment

9Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. terliur sungguh la nampak LJ versi amerika ni. derhaka? yang penting tekak boleh terima kan!

    ReplyDelete
  2. 𝗞𝗲𝗰𝘂𝗿 𝗮𝗶𝗿 𝗹𝗶𝘂𝗿 𝗮𝗯𝗮𝗺 𝗸𝗶𝗲 𝗺𝗲𝗹𝗶𝗵𝗮𝘁𝗻𝘆𝗮. 𝗬𝘂𝗺𝗺𝘆..

    ReplyDelete
  3. seumur hidup tak pernah lagi makan laksa johor, teringin sngt nak rasa

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Are you in need of finance? we give out guarantee cash at 3% interest rate. Contact us on any kind of finance now: financialserviceoffer876@gmail.com whatsapp Number +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!