NOT MY TASTE

Seri Kandi Tanah Jauhar
7

 Assalamualaikum...

LAPAR teruk gara-gara hanya bersarapan sebiji muffin comel yang dibawa Kak Narimah dan sekeping kek apollo perisa pandan dari goodies kahwin Fidah. Nasib baik dapat menghirup nescafe O panas-panas, jika tidak pasti pagi tadi jadi letih, lesu dan pilu, hahaha.. Malam tadi, Sk tak berapa tengok mesej di whatsapp group, pagi tadi semasa berhenti di persimpangan lampu isyarat yang dah hampir dengan kolej, baru perasan ada mesej bertubi-tubi tentang mesyuarat yang melibatkan pihak atasan kolej. Bos pulak minta Sk beri laporan kelas online dan jumlah pelajar terlibat PKPB dan PKPD. Tiberrrr.. Nasib baik Sk dah siap semalam cuma pagi ni cadang untuk semak dan cetak. Tu yang sarapannya ringan-ringan takut tetiba dapat panggilan pulau, hahaha.


Pukul doblas, SK dah gohead kereta ke kantin. Nak jalan kaki boleh aje, tapi sayanglah pulak lelemaks yang dah lama dibela ni, kahhhh. Harapan ada lauk Asam Pedas Ikan Mayong tapi ilek. Yang ada, ayam goreng ayam goreng ayam goreng, ayam masak lomak cili api, ikan caru masak gulai nenas lada kering, tomyum ayam dan beberapa lauk lain. Hurmmm, nak ayam masak lomak, atau gulai nanas ni... tengah nak cedok gulai nanas, Kak Sab rekomen suruh ambil ikan pari kuah asam. Hurmmm.. not my taste  sebab ikan pari tu digoreng dan dicurah kuah asam, tapi sebab Kak Sab kata sedap, kita cubalah.

Nyesal ko! Hahaha.. memang tak kena dengan selera Sk sebab Sk kan tak berapa sangat dengan ikan goreng ni, lagilah pari yang nipis tu kalau digoreng, melekat isinya dengan tulang. nasib baik air asam tu sedaplah jugak sebab banyak bawang dan cili api. Rasa berasap dada lepas makan. Nasib baik jugak SK ambil tiga potong nanas bersama kuahnya dan hati ayam goreng tepung tu, hilanglah rasa ikan pari yang tak berapa umph tu, hahaha.

Harga makanan tengahari SK hari ni RM5 sahajo.. murah ke murah??


Alasan untuk cuci mulut, nampak kuih lapis pelangi tinggal sikit dalam pinggan. 
Sk ambil semua, RM2 jer tapi Kak Sab suruh ambil lagi dua keping kat pinggan lain yang belum potong. Terus Sk cakap, janganlah suruh saya makan banyak-banyak, hahaha. Kak Sab kata, eleh, selalu makan banyak tak apa-apa pun... kwangggggg jaqqqq!! Hahahaha.


Tags

Post a Comment

7Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. saya kalau ikan pari suka ikan pari yang saiz kecik sikit tu. sebab suka bakar.

    ReplyDelete
  2. Nipis bebeno okan ari goreng tu, yang nampak ketul2 bawang... mengunyah bawanglah ye SK.

    ReplyDelete
  3. Baru pernah tau, ikan pari di goreng dulu baru masak asam pedas? So mana nak datangnya kelembutan pari tu? Lain laa pari nak masak pecel... ermmmmm

    ReplyDelete
  4. dapatkan jackpot yang besar hanya di IONQQ
    WA: +855 1537 3217

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!