ASAM PEDAS TETEL GERAI SA'DIAH

Seri Kandi Tanah Jauhar
6

 Assalamualaikum WBT 


OH... lupa nak cerita, lepas makan Rojak Cakoi dan Sotong Kangkung di Gerai Tip Top BBQ tu, tak jadi pun nak pergi tapau Shawarma Mahgoub, padahal tujuan asal tu, nak beli Shawarma, dah ke lain pulak tujunya, hehehe. Tapi, nampak Gerai Sa'diah buka. Dah berapa kali aim nak makan Asam Pedas Tetel kat situ tapi manjangnya tutup.




Bayangkan eh, kami usha nak makan kat sini dari tahun 2022. Boleh baca ceritanya DI SINI sampai dah tak ada hati nak makan kat situ sebab setiap kali datang gerainya tutup sehinggalah baru-baru ni ia lalu di Ig.



Lalu, Sk meninggalkan komen yang dah beberapa kali datang tapi Gerai tutup. Komen Sk dibalas, Gerai ditutup setiap rabu. Aik, manalah Sk ingat Sk datang tu hari apa, kan, heheh. Tapi, rupa-rupanya memang dorang ada tutup lama kerana tak sihat, patutlah.


Baru perasan, medan selera Kg Mohd Amin ni berbentuk melengkung. Di sebelah Gerai Sa'diah ada Gerai 'dessert'. 


Menu istimewa di Gerai Sa'diah.




Menu Gerai Dessert sebelah.




Ambil Asam Pedas Tetel saiz M. Terkejut bila sampai, keciknya mangkuk dia, daging tu jimat-jimat makan, hahaha. Kuah asam pedas agak pekat, rasa asam pedas tidak mengecewakan. Yang kecewa sebab sikit sangat.




Nasib baik minta Tauge dan banyak jugak sayurnya dalam pinggan tu serta ada telur dadar.




Nah la nombor telefon.

Post a Comment

6Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. haha ciput je potion tetelnya ye SK, kak ana makan di Arang Cafe Kg Hulu Melaka hari tu, memang banyak isi daging tetel.. puas makan.. harga dalam RM19 macam tu sahaja sekali nasi dan sambal

    ReplyDelete
  2. asam pedas bkn fav tp kalo yg ada tetel ni suka juga

    ReplyDelete
  3. Daging/ tetel mahal, tauge murah boleh bagi banyak2 ahak 😆

    ReplyDelete
  4. Dalam gambar nampak size mangkuk tu mcm besar. Tp size camna mangkuk tu benarnya? Size mangkuk cendol?

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!