MAKAN DI TERRACE COFFEE PARK

Seri Kandi Tanah Jauhar
4

 Assalamualaikum WBT 




MALAM Final Piala FA Pasukan JDT menentang Selangor, Sk dan Iman berdua ke Sireh Park. Meriah malam tu sebab ada layar besar menayangkan siaran langsung Piala FA. Ramai yang bawa kerusi healing, ada yang bawa tikar, ada juga yang duduk bersila beralaskan tar, mungkin datang tanpa perancangan. Sk dan Iman terus ke Terrace Coffee, memang itulah agenda utama ke sini. 




Caramel Latte (sejuk) untuk Iman. Pencinta Latte Art tentunya memilih minuman panas, perisa hazelnut menjadi pilihan Tuan Tanah Kedaung, heheheh.




Lama jugak menunggu makanan terhidang di meja tapi taklah bosan sebab kami disajikan dengan pemandangan indah cafe dalam taman dan kemeriahan sekitar cafe. Chicken Chop Sk tapi Iman punya menu salah, Iman minta Spaghetti Carbonara Chicken Grill tapi dapat Spaghetti Carbonara with Prawn. Chicken Chop sedap dan fries banyak giler dalam pinggan tu, boleh kongsi makan dengan partner.




Kami minta tukar dengan menu sebenar. Risau juga tadi pun dah lama tunggu, ni kena menunggu lagi, Sk makan dulu la pelan-pelan nanti sejuk tak sedap. Sambil makan dengar juga keriuhan penonton bersorak setiap kali ada percubaan menjaringkan gol atau berebut bola.




Mujurlah tak lama kemudian makanan Iman sampai. Sk tengok macam spaghetti yang sama cuma udang dah dialihkan, hahaha. 




Tambah chicken grill jer la. Bolehlah siapa-siapa nak makan western datang sini. Bukan sahaja menu western tapi menu Kopitiam dan asam pedas pun ada. Pendek kata, kalau ada yang nak makan masakan lokal, ada yang nak menu western, ada nak menu santai, semua ada.

Post a Comment

4Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Benda boleh alih, tak payah masak baru ya 😂

    ReplyDelete
  2. Hahahaha yg penting rasa masih sedap walo nampaknya hanya digantikan ayam 🤣..nampak creamy spaghetti iman 😍😍

    ReplyDelete
  3. Berdebar tengok game malam tu. Johor awal-awal dah bagi cuti. Tahniah JDT! Kita pun nak join bangsa Johor cuti hari Ahad.

    Jauh pulak nak datang mencuba. Eh eh, sama pulak taste kita hazelnut latte. hihi...senang keje dia tukarkan udang kepada ayam je ek. Kalau sedap bolehlah datang berkali kali.

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!