THE SOYA SEREMBAN

Seri Kandi Tanah Jauhar
7

 Assalamualaikum WBT 




TERTARIK tengok senibina pintu dan tingkap serta kemasan lantai di The Soya Seremban ini semasa hendak Mengopi di Warung Kopi Peng. Kedua-dua kedai ini sebelah-menyebelah, terus keliru tak tahu nak pergi yang mana satu. Sk tanya Pak Inche, PI nak ke Warung Kopi Peng. Nanti, lepas tu kita pergi sini ya, hahaha.




Agak unik sikit kedai ni untuk memasukinya iaitu dengan menyusuri tepi kedainya yang terletak di lot paling hujung. Yang kelakar, sekumpulan pelanggan yang sama-sama mengopi dengan kami di WKP tadi turut ke sini. Mesti dalam kepala otak dia pun sama berfikir macam Sk, dah terlanjur sampai, lain kali entah bila nak ke Seremban.




Pesanan dibuat di kaunter dan terus bayar. Kemudian staf akan hantar ke meja. Mudah tapi susah jugak nak memilih menu. Sebagaimana namanya The Soya, konsep menu yang ditawarkan kebanyakannya berasaskan soya seperti Taufufa, sama macam Four Beans. Selain dari taufufa, ada Bingsu yang menggunakan ais dibuat dari soya. Juga nampaknya ada juga waffle dan croffle, maaflah, kalau salah, sebab tengok sekali imbas jer dalam menu dia, haha.




Piring-piring motif bunga kangkung dilekatkan di dinding. Tak pasti ori atau refurbish. Selain tu banyak juga perhiasan dapur lama seperti dulang ayan digantung di dinding tapi Sk tak ambil gambarlah sebab depannya ada pelanggan, hehe.




Soya di eja dalam empat bahasa, jawi, rumi, tamil dan mandarin.




Lama jugak Sk belek-belek menu tu, akhirnya pilih Wonderful Fruit Soyice, RM18.90. Ia adalah menu Bingsu dengan buah mangga, honeydew dan tembikai. 




Sempatlah turunkan kopi dan roti dalam perut menunggu mereka siapkan bingsu ni.  Tak tahu nak sebut apa, makan bingsu atau minum bingsu, hihi. Layan jerlah laki bini sebelum meneruskan perjalanan pulang ke Johor. Buah honeydew tu dorang frozen jadi ada rasa ais sikit bercampur memar berair.




Tiada SST, harga bersih.




Kita snap la pic ni sebab pelanggan meja depan ni dah bangun. Sk rasa kedai ni masih mengekalkan jubin asal. Ni kat tepi kiri kanan ada ramai pelanggan jadi gambar ini sajalah dapat.

Post a Comment

7Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. sedapnya...nk plak tekak kita tgh perit ni

    ReplyDelete
  2. Kita yang kat Seremban ni pun x pergi lagi...hehehehe...kena la terjah nanti ni memandangkan org JB dah sampai

    ReplyDelete
  3. Cantik pintunya ada ukiran kayu lagi.

    ReplyDelete
  4. Kalaulah ada kedai ni di LD.... kan best!

    ReplyDelete
  5. Suasana macam makan kat rumah je kan?

    ReplyDelete
  6. Saya pun kalo lihat menu nya akan bingung juga nak pilih yg mana 😄😄. Better pergi ramai2 kalo kesini, jadi bisa pesan menu berbeda dan saling mencoba 😄🤭

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!