MAKAN KENDURI MALAM SIANG

Seri Kandi Tanah Jauhar
3

 Assalamualaikum WBT 


TIGA hari berturut-turut, Sk makan Nasi Beriani. Hari khamis, makan di Majlis Jasamu Dikenang. Hari Jumaat makan di majlis Walimatulurus Natasya dan Afirul di Kompleks Tan Sri Mohamed Rahmat, Tampoi dan semalam (Sabtu) pula makan di Walimatulurus Aiman dan Haziqah di Dewan Homestay Kampung Parit Puteri Menangis, Ayer Baloi.



Majlis di Kompleks Tan Sri Mohamed Rahmat berlangsung mulai jam 6 petang hingga 11 malam. Ibu bapa pengantin perempuan merupakan anak saudara Makcik Leha, balu Allahyarham Pakcik Sk yang kami panggil Pakcik Din. Tengoklah ni bila minta Pak Inche tolong ambilkan gambar, geram aje tau! Hahahaha. 


Sk screen shot gambar Nasi Beriani dari video. Sibuk ambil video pengantin nak berarak masuk dan cahaya bergemerlapan dalam dewan sampai lupa nak ambil gambar pinggan nasi beriani. Lauknya Kambing Beriani, Dalca, Acar Jelatah dan Ayam Goreng.


Lepas makan nasi, makan pulak Macaroni Carbonara, heheheh.


Pengantin sedang ditepung tawar oleh abang pengantin lelaki. 


Esoknya pergi jemputan rakan mukabuku, Rapizah Zam Zam pakai persalinan yang sama, hahahaha. Sayang la, pakai sekejap sangat baju tu, tak sempat berpeluh pun. Tapi, yang dalam tukar laaa.. hahahaha.


Nasi sedap, lauknya Ayam Masak Merah, Daging Beriani, Dalca dan Pajeri Nanas.


Tengah makan nampak kakak Rapizah, Kak Suntari. Kami ni kenal dalam muka buku jer, tak pernah ketemu. Terharu dengan layanan Kak Suntari, ambilkan taufufa dan goreng pisang. Sebelum tu, Sk makan jugak Roti Puri dan Pengat Jagung.


Mak pengantin lelaki, Afirul. Beberapa kali jugak jumpa Rapizah zaman jual cheese tart dan pernah jugak terserempak kat kedai makan, hahaha. Terima kasih atas undangan, kalau tidak, tak jejak lagi kita Kampung Parit Puteri Menangis,  selalu dengar nama aje, hehehe.

Post a Comment

3Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Wah gantung kuali la gini SK ye...
    PH minggu ni takde jemputan, minggu depan baru ada.
    Roti Puri rare ni dihidangkan dlm majlis kenduri. Sedap!

    ReplyDelete
  2. Seronok berukhuwah. Pahala dapat, kenalan ramai.

    ReplyDelete
  3. Semoga ukhwah berpanjangan...best betul gantung kuali erk

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!