MAKAN LAKSA JOHOR & GRILLED LAMB DI OLIVE MUSICAFE

Seri Kandi Tanah Jauhar
7

 Assalamualaikum WBT

BALIK dari bercuti kali ni, tak berapa ada mood nak masak. Jangan kata masak, mendobi pun tak, haha. Biasanya, sampai jer rumah terus masukkan kain baju dalam washing machine tapi kali ni, memang tak buat apa. Fikir esoknya nak masuk kerja aje. Tu yang balik kerja tapau jer Nasi Pad Kra Pao dari Restoran Ainoni, hihihi.

Menjangkit sampai hari isnin tu, mambang agaknya lama sangat bergayut kat Lahad Datu sanun. Iman cadangkan kami ke Olive Musicafe yang terletak di Kampung Nong Chik. Iman nak makan kambinggggggggg!

Sesuai dengan namanya, terpegun sebaik sahaja melangkah masuk dan mengambil tempat. Berkeping-keping replika piring hitam berbagai saiz yang melekat di dinding restoran. Juga terdapat hiasan berbentuk keyboard piano serta gitar sama ada digantung atau diletak dalam bingkai di beberapa sudut. 



Bila terjumpa kafe yang hiasannya lain dari yang biasa kami kunjungi, maka tak berhenti merakamkan gambar. Kalau guna filem, mahu habis segulung, hahaha.


Di pentas kecil bahagian dalam kafe, ada sebuah band yang sedang membuat persembahan. Sk diberitahu staf, persembahan band dibuat hanya dua kali seminggu iaitu setiap hari isnin dan sabtu. Memang langkah kananlah kami nampaknya. Sambil menjamu selera dapat pula menjamu halwa telinga dengan nyanyian lagu-lagu merdu si cantik rupawan dan jejaka kacak lawa. Terkejut jugak bila diberitahu, abang yang bermain bonggo tu merupakan pemilik restoran. Memang pencinta muzik orangnya.


Ada pelanggan yang sedang meraikan hari lahir insan tersayang. Rezeki jugak ni apabila diberikan sepotong kek coklat. Terima kasih ya. 


Menu wajib kami, Mushroom Soup dan Garlic Bread, RM13. Sup cendawan tu sedap, ianya homemade bukan guna yang dalam tin tau. Sup disertakan bersama tiga potong Roti Perancis yang dilepa dengan mentega bawang putih serta taburan parsley.


Grilled Lamb, RM43 untuk Pak Inche. Ada salad dan kentang lecek yang sedap. Kambing tu besarrrrr betul dan memang terasa premium dipanggang sempurna, lembut dikunyah. Memang sedaplah tambah pulak sos lada hitam dia pun sedap, yang penting tak masin. 


Nampak tak isi kambing dia banyakkkkk! Bukan sekeping ya..  dua keping besar. 


Antara menu yang sering menjadi pilihan pengunjung Olive Musicafe adalah Laksa Johor, RM18. Bila buka jer penutup mangkuk tu terus terluah perkataan wow dari mulut. Rasa macam nak gaul guna jari biar mesra gitu tapi segan.. hahaha. Memang sedap ya Laksa Johornya.


Iman nak makan Nasi Goreng dengan Grilled Lamb, RM30. Juicy ya kambingnya walaupun tiada sos barbeku atau sebagainya. Nasi goreng pun terasa, Iman kata macam guna cili tumbuk. Dalam hidangan ni ada keropok moni dan salad serta telur dadar. Adus.. telan-telan ailio menaip ni. Nanti nak datang lagi makan nasi goreng Hot & Spicy dan Pak Inche kata nak cuba nasi ayam pulak. 


Olive Musicafe ni menyediakan Homemade Recipes. Selain Laksa Johor dan pelbagai menu Nasi Goreng, ada juga Laksa Asam, Mee Kari, Nasi Ayam, Nasi Lemak dengan lauk-pauk seperti rendang dan dendeng.


Kalau nak minta dan tujukan lagu pun boleh. Pak Inche mintak lagu Lemak Manis (ala amboi.. amboi..). lepas tu, staf kata, kalau nak nyanyi pun boleh, hahahaha. Takutlah nak nyanyi, karang pecah speaker, hahaha.


Nampak tak muka bahagia bila disajikan makanan yang sedap dan layanan 5 star 😍.


Kafe ni beroperasi setiap hari kecuali Selasa. 


Tak jemu tengok hiasan dalam restoran. 



Ada kemudahan tandas dan surau juga.



Banyak sudut menarik untuk diabadikan dalam blog.


Good Food Good Mood... tepat sekali kata-kata ni. 

Olive Musicafe

Jalan Kolam Air 1, 
Kampung Nong Chik, 80100 Johor Bahru, Johor

Dibuka setiap hari kecuali Selasa
5 petang hingga 11 malam

Guna waze aje senangggg.

Post a Comment

7Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Semlm baru suami bg video musicafe ni..SA ckp next week la SA balik sana dia bawak...x sabar nak pi lepas SK update ni...cantik...

    ReplyDelete
  2. Woww…cantik dan menarik sungguh tempat ni Sk.
    Dekorasinya sedap mata memandang, tenang.

    Sedapnya laksa Johor 😋
    Aritu balik Johor tak cukup masa nak cari laksa.

    ReplyDelete
  3. Memang wow sangat deko restoran ni, deko klasik. Lamb chop tu lembut tak dagingnya? Next time pergi JB boleh la singgah try.

    ReplyDelete
  4. cantiknya kedai, nampak vintage danmakanan dia pn sedap tu

    ReplyDelete
  5. fav laksa johor...lama tk mkn...byk deco gitar dlm cafe ni

    ReplyDelete
  6. makanan sedap, kedai cantik...mmg berbaloi..

    ReplyDelete
  7. Lihat porsi menu, dah langsung nak terbang kesana 😄😍. Catat dulu, kalo ke Malaysia berarti mesti singgah JB. Saya pun sukaaa grilled lamb. Jadi pasti pesan menu itu kalo kaana 😍

    Design ruangan pun baguuus. Diatur serasi antara tema musik dan konsep vintage nya.

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!