SARAPAN ROTI CANAI & LONTONG

Seri Kandi Tanah Jauhar
7

 Assalamualaikum WBT

HARI ni Sk ada jemputan pengantin dari rakan sekerja jadi pagi ni sarapan agak awal jugak sebab plan nak pergi kenduri awal. Rancangannya lepas kenduri barulah hantar Iman ke kolej kediaman tapi rancangan berubah apabila Iman perlu menghadiri satu mesyuarat petang ni. Nanti tak sempat pulak sebab rumah pengantinnya jauh. Jadi, hantar Iman dulu baru pergi kenduri 😍.


Malam tadi tapau roti canai siap-siap dari Restoran Thoufeeq untuk sarapan pagi ni. Beli 5 keping, dua darinya Sk tampal dengan telur untuk Sk dan Iman. Pak Inche pulak dah ada telur separuh masa jadi makan roti canai kosong sajalah. Tapi tu la, roti canai kosong jadi kering kejung bila dipanaskan. Yang tampal telur tu elok lembut agaknya sebab ada minyak. Lain kali nak kena letak minyak juga masa panaskan roti canai.


Ini pulak sarapan Lontong yang sk tapau dari kantin Kak Sab. Puas makan lontong Kak Sab ni sebab kita yang ceduk sendiri masuk plastik nak sayur dan kuah banyak mana, tapi pada-padalah, jangan sampai tak ingat orang belakang pula dan agak-agaklah dengan harga yang kita bayar 😆.

Syukur selalu 🌹


Post a Comment

7Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. kalau panaskan roti canai tu dalam microwave ke atas kuali ek?

    ReplyDelete
  2. Itu yg saya kuatirkan kalo tapau roti canai, jadi kering sangat 😅. Makanya kalo beli canai, pasti lebih suka makan di tempat atau langsung makan saat tapau 😅. Nampak sedaaaap lontongnya kak😍. Kuahnya pasti savoury sangat ni 👍

    ReplyDelete
  3. Haah itulah roti canai sedap makan ketika lepas buat tapi ada juga roti canainya tetap lembut walaupun seharian di atas meja.
    Hehe betul cedok sendiri boleh ambil banyqk mana sayur-sayurannya.

    ReplyDelete
  4. Saya pun sarapan roti canai hari ni...tapi roti canai frozen ja la...hihihi
    Lontong Kak Sab tu nampak sangat menggoda..nampak pekat elok

    ReplyDelete
  5. Sedapnya tengok lontong air tangan orang.
    Tengok roti canai macam lama pulak En. Suami tak belanja makan roti canai!

    ReplyDelete
  6. Eh SA pun beli sarapan roti canai masa ni..sekali beli nasi lemak RM1, x amik gambar plak, sibuk uruskan Mak Pah

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!