KORDIAL STRAWBERRY & SAMBAL BILIS STRAWBERRY CIK MERAH

Seri Kandi Tanah Jauhar
5

 Assalamualaikum WBT

SIAPA kat sini suka strawberry? Sk antara yang sukakan strawberry, dari buahnya, makanan dan minuman perisa strawberry  sehinggalah segala macam produk yang berbau strawberry seperti barang mandian dan wangian. Maka, hari tu bila nampak Puan Hazel kongsikan tentang kesedapan kordial strawberry jenama Cik Merah yang beliau beli di Cameron Highlands, SK terus google dan nampak ada jual di Shopee.Sayangnya, Sk dah lama delete aplikasi Shopee, hehe. Sk buat carian di facebook pulak dan jumpalah akaun Cik Merah ni, nampak boleh beli online guna link whatsapp, terus Sk whatsapp dan buat pesanan.. punyalah teruja, kannnn.. 

Kebetulan hari tu (rabu) ada pengeposan, tapi dah Jumaat Sabtu Johor cuti, kan.. semalam la baru sampai parcelnya. Terkejut tengok kotak kemahen besar macam beli barang elektrik padahal Sk cuma beli dua botol kecil kordial dan sebotol Sambal Bilis Strawberry.


Bimbang jugak tau beli makanan atau minuman guna khidmat penghantaran ni, takut botol pecah la, kan.. tapi, terbaiklah cara pembungkusannya, dia guna wrapping udara jenis tebal macam ni. Berbaloi bayar postage RM10 sahaja. 


Kebarangkalian untuk pecah tu amatlah rendah. 


Beli Kordial Strawberry Cik Merah 500 ml, RM13 sebotol, gara-gara baca posting Puan Hazel yang ke AyahMan Strawberry Cameron Highlands. Ada saiz 1 Liter jugak tapi not available dalam katalog tu. Seliter harganya RM24.


Sk ni nak ke Cameron Highlands lagi entah bila la.. jadi, kita beli online sajo la yang mudah. Sukatannya campur 1 bahagian kordial dengan 6 bahagian air, memang pior laaa.. tapi Sk lupa pulak nak ambil gambar minuman yang dah bancuh. Sk juga dapati warna bancuhan tak la merah macam sirap tapi berasa betul strawberry tu.


Sambal Bilis Strawberry, sebotol ni, 200 gm, RM19. Selain tu ada juga Sambal Bilis Tomato Ceri. Label dia pun sweet sangat ni.


Berangan la nanti nak masak Nasi Lemak Pandan makan dengan Sambal Bilis Strawberry ni haaa.. bolehlah feeling-feeling ada kat Cameron Highlands, hehehe. Nanti kalau dah masak, Sk kongsi gambar dan review kat sini. Kalau tak sempat, nanti Sk pulun jer dengan roti atau ubi rebus.. hahaha. 

Nahhh.. ni Sk kongsikan nombor seller produk Cik Merah ni

010 3813394

Bolehlah riki-riki sekarang!

Post a Comment

5Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Kalau suka strawberry mesti suka kaler pink ni.. hehehe

    ReplyDelete
  2. Oh, ada jual online, yek. Tak yah susah-susah nak ke cameron.

    ReplyDelete
  3. Okey, memandangkan SK dah influence kita...kena la skodeng gak ni....

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!