MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Monday, May 17, 2010

QARIN

ASSALAMUALAIKUM...

PETANG ini saya ingin berkongsi satu email yang saya telah terima lama dulu dan tidak pasti kesahihannya. Jika ada pendapat, haraplah dapat dikongsikan di sini ya..

TAHUKAH anda setiap manusia dilahirkan dengan kembar masing masing?

Apabila seseorang ibu itu bersalin, si ayah akan membasuh uri atau orang tua-tua kata itu kembar kita. Sebenarnya kembar yang dimaksudkan itu dipanggil sebagai Qarin... Di sebelah kanan kita ialah Malaikat yang akan menyuruh kita membuat perkara-perkara baik manakala Qarin kita akan berada di sebelah kiri dan mengajak kita membuat perkara-perkara yang jahat.

Seorang pemuda pernah bercerita, beliau sedang dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Bangi pada malam hari. Dalam perjalanan, dia bertembung dengan seorang perempuan, berpayung di dalam hujan gerimis. Pemuda ini menghentikan kereta beliau dan menumpangkan perempuan itu balik ke rumah. Sepanjang perjalanan perempuan itu menyatakan bahawa dia seorang pelajar UKM tahun 2. Pemuda ni pun belum berkahwin, merasa seronok dapat berkenalan dengan pelajar perempuan tu.

Sampai di rumah, perempuan tersebut berpesan supaya pemuda itu tidak lagi datang ke rumahnya kerana ibunya tidak suka lelaki datang. Balik dari menghantar perempuan tersebut, pemuda ini pun bercerita la pada rakan serumahnya, dia berkenalan dengan perempuan cantik ni tapi tak berpeluang hendak berjumpa lagi. Hendak dijadikan cerita, esoknya pemuda tersebut mendapati perempuan semalam tertinggal payungnya. Adalah peluang dia pergi ke rumah perempuan tadi.

Sampai di rumah perempuan tu, ibunya saja yang ada di rumah. Pemuda itu pun bertanya tentang perempuan tadi dan cerita la tentang payungnya yang tertinggal tu. Ibu perempuan tu terkejut dan menerangkan bahawa perempuan tu memang tinggal di situ, bekas elajar UKM , tapi telah meninggal dunia dua tahun yang lalu.

Jika peristiwa itu pernah anda lalui atau akan lalui, jangan terkejut kerana apa yang anda jumpa ialah Qarin seseorang yang telah meninggal dunia. Qarin ini akan mengulangi detik-detik kematian seseorang serupa seperti yang berlaku setiap malam. Qarin akan memakai pakaian yang serupa..contoh: jika seseorang mati di langgar kereta ketika sedang menahan teksi..Qarin juga akan dilihat sedang menahan kereta seperti keadaan sebelum seseorang itu mati. Untuk itu jangan takut kerana setiap makhluk di muka bumi ini..tak kira jin atau syaitan atau Qarin.. semuanya adalah makhluk Allah belaka.

Sebelum memulakan sesuatu pekerjaan jangan lupa membaca A'uzubillahiminasha itonirrajim, insya-Allah. .selamat.

Kepada kita yang masih hidup buatlah kebaikan supaya kita dapat mendidik Qarin kita untuk turut membuat kebaikan dan akhirnya tidak berupaya menyuruh kita membuat kejahatan.

Wallahualam.

4 comments:

  1. Sari Yusa...dah tua2 ni baru akak tau...huhuhu

    ReplyDelete
  2. terima kasih berkongsi info...dapat juga belajar...

    ReplyDelete
  3. Kak Ain, memang takut woooo...

    Kak Anie... samalah.. ingatkan org yg bela hantu raya je..

    Cik Mat, sama2..

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

26 SYAWAL

Assalamualaikum... ALHAMDULILLAH.. dah hari ke 26 kita meraikan Syawal. Ramai yang mengambil kesempatan mengadakan rumah terbuka da...