Monday, May 10, 2010

TEKA TEKI TEKA TEKUK... hilangkan mengantuk..

ASSALAMUALAIKUM...
Ngantuklah pula di tengahari ni... Jom.. Segarkan otak..

Baca teka- teki ni, tak payah cari jawapan... tak payah susah payah fikir..


1)Dalam banyak-banyak air, air apa yg paling berani?
Jawapan: air terjun..sebab dia... (mesti ramai dah tau ni)
berani terjun!!!!


2)Dalam banyak-banyak binatang, binatang apa yg bertelur dan beranak??? kira 2 alam la niiii....
jawapan : siput babi laaa.....ye la siput bertelur,babi beranak(betoi x?)


3)banyak-banyak sungai, sungai apa yang paling berat?
jawapan: Sungai Besi...(Ha...ha...ha...lawak tak...alahhhh,lawaklah ye...)


4)Kereta dengan motor, mana lebih tua? ha..jawablah.saya bagi 2 saat.
........................................................................
..................................1saat
........................................................................
...................................2saat
jawapan: motor, sebab motor pakai tongkat...MUAHAHAHA.....


5)huruf jawi apa yang ada angin...keh keh keh..jawab jangan tak jawab.. nak tau apa?
jawapan: huruf TA dan YA laa... ( kan jadi TAYAR tu..HEHEHE...)


6)Nih teka ni...kasut apa yang paling keras??haa..pikiaq2..apa?
jawapan : kasut BATA laaaa... (muhahaha..lawak ka???)


7)Antara huruf A hingga Z,banyak-banyak huruf tu..mane huruf yang boleh kahwin ??

jawapan ialah huruf i ngan u lerrr.. hehehehehe nih antara (pasangan bercinta lerrr )


8)Kalau kawan-kawan pandai ilmu hisab (orang dulu2), 5 orang cina tolak 3 orang india , jadi apa?
jawapan: orang india tu jatuh lah....(keh keh keh!!!)


9)Okey, nak tanya hampa, benda apa kalau naik tak turun dah?
jawapan :kui..kui..kui dia umuq la.ish...ish....


10)Seekor gajah dan seekor kancil, berjalan-jalan dalam hutan. Suatu ketika, mereka terjumpa sebuah titi.

Semasa kancil menaiki titi tersebut, titi tersebut runtuh. Kancil telah patah kaki. Gajah pula patah?

Gajah patah apa rasanya ya????

Jawapan: Gajah patah balik ler



11)Dalam banyak-banyak lembu,lembu apa yang orang cari,(any answer?)

Jawapan :lembu yang hilang lah. kalau tak hilang siapa lah ada masa nak kisah pasal lembu.


12)Hidupan apa di dalam laut paling tua????
Jawapan: udang sebab dia sudah bongkok dan berjanggut..ha--ha--ha--ha--


13)Cube teke ye benda apa apabila kita berdiri dia baring, bila kita baring dia berdiri........?

Jawapan: tapak kaki la......

14)Banyak-banyak ikan, ikan apa yang pemalu...

Jawapan: ikan sardin, sebab tu dia duduk dlm tin..

15)Andaikata anda terjumpa mayat manusia atau bangkai haiwan,apa yang anda tutop dulu????
Jawapan: Tentulah tutup Idong..

16)Apakah benda yang kita potong ia tetap akan panjang????
Jawapan: tentulah kacang panjang, takkan dah potong panggil kacang pendek lax.. tak sesuai tow...

17) Burung apa yang boleh berdiri tapi tak boleh duduk atau baring?
Jawapan : Laaa... senang ni pun tak taw ka? Burung Penguin la.. tak caya cari gambar penguin.. hehe

Jumpa lagi di cerita lawak lain kali ya....

2 comments:

Tak nak komen ? .
Urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :) ..