KISAH HANTU... untuk yang berani sahaja..

Seri Kandi Tanah Jauhar
3
ASSALAMUALAIKUM...
SURAM je petang ni kan, agaknya pasal nak hujan. Tengahari tadi dah hujan sekejap, tapi dah berhenti. Tiba-tiba teringat pula pasal kisah hantu ni. Biasalah, cerita dulu-dulu. Sesiapa yang ada lemah jantung atau penakut tu tak usahlah baca ya, ni untuk yang berani sahaja.

Jeng.. jeng... jeng...

Tersebutlah kisah dua ekor hantu, mereka ni baru bertemu lalu mereka pun berborak la untuk mengisi masa lapang kehidupan mereka sebagai hantu. Sepanjang perbualan mereka, hantu B ni tak habis-habis menggigil. Lalu, hantu A yang kehairanan ni pun bertanya,

"Apasal kau ni asyik menggigil je?"

"Oh.. cara aku mati dulu teruk... aku mati dalam peti ais... sejuk!!" Jawab hantu B sambil menggigil lagi.

"Ooo.. kesian... aku dulu mati sebab heart attack," kata hantu A ramah.

"Kau memang sakit jantung kronik ye? Apasal kau tak gi buat operation? Kalau tak, mesti kau tengah lepak-lepak ngan family kau sekarang," balas hantu B.

"Dah, aku dah buat dah! In fact masa aku mati tu, aku in recovery, panjang ceritanya..." jawab hantu A sayu.

"Cerita la sikit... sambil-sambil lepak nih.."

"Camni..., aku syak isteri aku main kayu tiga ngan aku. Jadi satu hari tu, aku
ingat nak perangkap la isteri aku.. aku pura-pura gi keje tapi sebenarnya aku letak kereta aku kat simpang hujung umah aku je. Seperti yang aku syak, masuk sebuah kereta kat carpark umah aku. Aku rilex dulu sebab nak carik masa sesuai tangkap diorang."

"So, ko dapat la tangkap diorang?" tanya hantu B penuh minat.

"Tak. Aku cuma jumpa isteri aku je. Yang aku heran, masa aku masuk rumah tu, aku nampak ada kasut lelaki kat pintu umah aku. Aku tanya isteri aku tapi dia tak mau jawab. So aku pun lari-lari sekeliling rumah aku nak carik jantan tuh. Abis sume bilik aku carik tapi takde pun.. Last-last, sebab aku penat sangat berlari cari jantan tuh, aku pun jatuh pengsan sebab 'heart attack'. Dan aku tak sangka aku
mati lak..." kata hantu A mengakhiri ceritanya dengan kesedihan.

Hantu B terdiam mendengarkan cerita Hantu A. Selepas beberapa ketika hantu B berkata,

"Apasal kau tak cari kat dalam peti sejuk? Kalau kau check kat situ, mesti kita berdua masih hidup lagi."

Sekian....
Tags

Post a Comment

3Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. he..he..mas suka cerita2 macam ni

    ReplyDelete
  2. hahaha....berjumpa pulak diorang kat dunia selepas mati ye...

    ReplyDelete
  3. he..he..nie mesti cerita lawak dalam majalah rapi...kan..kan..dah baca tp nak baca jgk lg :)

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!