MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Saturday, May 29, 2010

AYAM MASAK MERAH ADIGUN

ASSALAMUALAIKUM.. bertemu kembali.

INI pula ayam masak merah yang dimasak oleh en suami. Alhamdulillah.. untung dapat En Adigun yang pandai memasak ni.. hehe. Yaya pun suka sangat ayam masak merah ni, sampai dua ketul dibalunnya. Jom semak resepinya.



Bahan-bahan:
1/3 ekor ayam dipotong kecil (diperap bersama sedikit garam dan kunyit dan digoreng setengah masak)
2 sb minyak sapi
3 ulas bawang putih (diketuk)
5 tangkai cili hidup (dikisar)
2 sb cili siap kisar bersama bawang (tengok sini)
1/2 inci halia dihiris
1 sk garam
1 sb gula
100 gm puri tomato (1/2 tin kecil)
1/2 sk asam jawa adabi
1/2 cawan susu cair
sedikit ajinomoto
100 gm kacang peas (1/2 tin kecil)

Cara-cara:
1. Panaskan minyak sapi, tumiskan bawang putih sekejap. Masukkan cili hidup dan cili yang dikisar bersama bawang serta halia. Tumis hingga sebati dan naik bau.
2. Masukkan asam jawa, kacau rata. Masukkan sos tomato, garam dan gula, kacau lagi hingga sebati dan masukkan ayam, gaul rata.
3. Tuangkan susu cair. Tunggu sehingga kuah meresap pada ayam. Masukkan kacang peas dan ajinomoto. Gaul sekejap dan bolehlah dihidangkan.

2 comments:

  1. wah kak yus, banyak la menu hari ni, kenyang tetamu2 kak yus hari ni,memang pandai suami akak masak,semuanya sedap2...mas bawa bubur nasi kat akak ni...

    ReplyDelete
  2. makan ank beranak jer Mas, saja msk lbih, bleh ulang mkn byk kali.. hehe. Bubur nasi Mas tak cukup la, htr lagi eh..

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

AKHIRNYA IKEA TEBRAU DIBUKA

Assalamualaikum... YEAY!!  Akhirnya setelah sekian lama menunggu, Ikea Tebrau kini dibuka di Johor Bahru.  Setelah bertahun-tahun beran...