NIKMATI KHASIAT BEET ROOT DENGAN JOY MIX BEET ROOT CONCENTRATED POWDER

Seri Kandi Tanah Jauhar
6
Assalamualaikum…

Image 1 resize.jpg

TAHUKAH anda BEET ROOT atau ubi bit merah adalah salah satu makanan terbaik yang disarankan oleh pakar pemakanan dan pakar-pakar kecergasan?
Ia mempunyai pelbagai manfaat kesihatan dan sesuai untuk  semua peringkat umur. Walaupun mempunyai khasiat yang terbaik namun ia sering dilupakan daripada pemakanan seharian kita  kerana kehidupan moden yang sentiasa sibuk.


Beetroot atau ubi bit merah ini perlu dikupas,  dibersihkan dan dikisar dahulu untuk diambil jusnya. Ramai yang mengamalkan pengambilan jus beetroot ini separuh jalan sahaja kerana tidak mempunyai masa untuk menyediakannya. 


Kali ini,  Sk ingin memperkenalkan anda dengan JoyMix Beet Root Concentrated Juice Powder keluaran JoyMix yang terkenal dengan pengeluaran produk makanan sihat dengan rasa hebat. Ia adalah satu bentuk serbuk ubi bit yang dilengkapi dengan segala kebaikan dan pemakanan sayur-sayuran yang berlaku secara semulajadi.
Dengan JoyMix pengguna dapat menyediakan minuman beet root yang versatile.


Beet Root Concentrated Juice Powder JoyMix memudahkan untuk mendapatkan manfaat kesihatan ubi bit. Kini anda tidak perlu lagi bersusah-payah mengupas dan memotong ubi bit pada waktu pagi atau selepas bekerja.



Anda hanya perlu membancuh satu sudu teh Beet Root Concentrated Juice Powder JoyMix dengan 120 ml air suam atau air sejuk dan jika suka perahkan sedikit jus limau yang menyegarkan.
Beet Root Concentrated Juice Powder JoyMix juga mempunyai tekstur yang halus yang mudah larut dalam air dan cecair-cecair lain yang serupa dan tidak akan berketul. 

raw-beetroot-cake-a.jpg


Anda peminat kek red velvet tetapi alah dengan penggunaan pewarna merah yang banyak dalam kek tersebut?  Apa kata anda gantikan pewarna merah itu dengan Beetroot Concentrated Juice Powder JoyMix kerana ia mempunyai bahan asli yang tidak mendatangkan kesan sampingan kepada diri anda.  Anda juga boleh mencampurkan ia dalam tepung untuk penaik kek dan pastri.


Tidak seperti jus beet root yang anda ekstrak sendiri atau Beetroot Juice dari jenama lain, Beet Root Concentrated Juice Powder JoyMix  tidak berbau yang kurang disenangi. Ianya mudah untuk diminum, sehingga ia amat disukai kanak-kanak.
Haaa...  Tengoklah Zulaikha,  siap nak tambah lagi tu... Bukan main suka dia dapat minum Jus BeetRoot JoyMix ni tau. 

cardiovascular-health.jpg

8X lebih BETAINE
Beet Root Concentrated Juice Powder JoyMix mengandungi lapan kali lebih banyak betaine berbanding natural beetroot juice.  Betaine ini penting bagi menggalakkan kesihatan kardiovaskular dengan mengurangkan tahap homocysteine dalam badan. Ia juga meningkatkan fungsi hati dan membantu dalam penghadaman. Serbuknya yang pekat membuatkan ia dibungkus lebih banyak nutrien berbanding jus biasa.

5X lebih NITRAT
Ia juga mengandungi lima kali lebih banyak nitrat daripada ubi bit merah yang segar. Nitrat merupakan satu sebatian yang mengurangkan tekanan oksidatif dalam badan. Badan menukarkan nitrat kepada nitrik yang seterusnya digunakan untuk menghasilkan nitrik oksida supaya menghasilkan antioksidan kuat yang bertindak balas dengan radikal bebas dalam badan dan meminimumkan kerosakan daripada mereka kepada sel-sel dan tisu-tisu.

images.png

1 Kalori Setiap Hidangan
Beet Root Concentrated Juice Powder JoyMix adalah minuman kesihatan yang mengandungi hanya 18 kalori setiap 100g. Saiz hidangan yang disyorkan daripada 6 hingga 10g bermakna setiap pengambilan hanya mempunyai kira-kira satu kalori. Ianya merupakan pilihan terbaik bagi orang-orang yang kehilangan lemak diet dan mereka yang mahu memantau pengambilan kalori mereka.



Beet Root Concentrated Juice Powder JoyMix juga bermanafaat untuk semua peringkat umur dan
 pelbagai faedah yang menjadikannya pilihan yang sihat untuk semua individu.
Mereka yang sedang mengikuti keto diet dan diet Vegetarian juga digalakkan untuk memasukkan tepung ubi bit merah untuk diet mereka kerana ia mempunyai kalori yang rendah.

Weight-Training-Women-Dumbbell-Circuit-Workout.jpg


Ia juga dapat meningkatkan pencapaian sukan dan kesihatan kardiovaskular dan aliran darah di mana ia meningkatkan kadar di mana oksigen sampai ke sel dan merangsang prestasi atlet dan mereka yang menjalani gaya hidup aktif.


Kandungan nutrien yang tinggi ubi bit dan kesannya pada aliran darah meningkatkan fungsi kognitif otak menjadikannya bermanfaat untuk pelajar-pelajar dan remaja dan dapat menajamkan minda pelajar. Iman dan nenek sama-sama suka dengan jus beetroot dari JoyMix ni nampaknya.


Pelbagai kajian mendapati ubi bit dapat mencegah dan menghentikan kemajuan dementia pada orang dewasa yang lebih tua. Kerap memakan jus ubi bit boleh membantu dalam mengekalkan dementia.

Ia juga dapat mengawal keadaan hati dan merangsang penghasilan enzim. Ia menyahtoksin dalam badan dan menjadikan anda berasa segar.
Beet Root Concentrated Juice Powder JoyMix kaya dengan folates yang perlu terhadap pengeluaran dan pembezaan sel-sel serta penyelenggaraan struktur DNA. Kandungan asid folik yang tinggi menjadikan ia pilihan yang hebat untuk bayi, remaja dan wanita hamil.


blood-pressure.jpg


Beet Root juga boleh mengurangkan tekanan darah dengan mengurangkan paras homocysteine dalam badan. Ia juga dapat mengurangkan tekanan darah tinggi, serangan jantung dan angin ahmar.

diegstive 1.jpg


Antioksidan yang terdapat dalam jumlah yang banyak dalam Beet Root Concentrated Juice Powder melindungi tubuh terhadap pelbagai jenis kanser. Ia melindungi struktur DNA dalam sel-sel terhadap kerosakan, yang merupakan penyebab utama kanser.

Di samping itu ia juga dapat meningkatkan pencernaan dengan merangsang pengeluaran enzim dan HCL di dalam perut. Ia juga membantu dalam penyerapan vitamin tertentu, mineral dan protein.


101866975_s.jpg


Bagi mereka yang ingin mengurangkan berat badan, anda dicadangkan untuk mengambil Beet Root Concentrated Juice Powder JoyMix kerana ia mengandungi kalori yang rendah.

Fakta pemakanan
Joymix ubi bit merah kaya dengan pelbagai khasiat dan dalam masa yang sama mempunyai rendah kalori. Setiap hidangan 6g pek hanya 4.5KJ tenaga yang sedikit lebih daripada satu kalori (1 kalori = 4.184KJ). Ia adalah rendah karbohidrat dan lemak serta menjadikan ia sesuai untuk orang-orang yang suka menjaga kesihatan mereka.
Serbuk ubi bit Joymix mengandungi jumlah Vitamin A dan C yang baik dan mempunyai vitamin B1 (thiamin) dan B2 (riboflavin) dalam kuantiti yang kecil. Vitamin adalah penting untuk menjaga otot dan tisu-tisu di dalam badan yang sihat, mengurangkan keradangan dan menggalakkan imuniti.
Ia juga mempunyai pelbagai mineral termasuk kalsium yang menggalakkan kesihatan tulang, natrium dan kalium yang membantu dalam mengimbangi elektrolitis dan mengekalkan air dan magnesium yang membantu badan dalam melawan pelbagai penyakit.
Beetroot Concentrated Juice Powder JoyMix merupakan minuman kesihatan hebat yang boleh menggantikan minuman sukan elektrolit lain yang mengandungi jumlah gula yang tinggi.

nutrition fact.jpg

Jika anda ingin mendapatkan Beetroot Concentrated Juice Powder JoyMix ini anda bolehlah klik link di bawah:




Bagi pembaca blog Sk, gunakan Promo Code JOY-BEETROOT untuk mendapatkan diskaun 20%. Best,  kan? Diskaun ini sah sehingga 31 Disember 2018 sahaja.
 Jom dapatkan Beetroot Concentrated Juice Powder JoyMix sekarang juga!



Tags

Post a Comment

6Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Menariknyaaa boleh guna untuk food coloring! Lebih sihat!

    ReplyDelete
  2. pernah dengar orang blend macam tu je lepas tu minum..Untuk kesihatan kan beet root ni..dah nampak kat tesco hari tu..tapi ngeri lak nak mencuba..kalaudah ada jenis packing juice ni, boleh la try

    ReplyDelete
  3. Boleh cuba dan cari nantilah..
    Kalau orang cna memang sukalah minum dan makan ubi ni...

    ReplyDelete
  4. boleh beli di www.joypremix.com . Bancuh dgn air saje

    ReplyDelete
  5. Wah sangat berkhasiat ni buah ya..

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!