NASI GORENG SAMBAL SOTONG

Seri Kandi Tanah Jauhar
6

 Assalamualaikum WBT

SEKEJAP jer dah hari Sabtu bila hujung minggu. Cuba hari bekerja, dari hari ahad nak sampaikan khamis tu, jenuhhh! Sepanjang minggu lepas pulak, kolej melakukan kerja-kerja pelupusan. Nak kena siapkan dokumen lagi dan mengasingkan barang mengikut kategori. Khamis lebih drastik lagi bila semua barang yang hendak dilupus perlu dimasukkan ke tong roro dan lori besi buruk. Sampai tak rasa dah, mana lutut, mana betis, mana tapak kaki 😂. 


Macam selalulah ya, tayangan hari sabtu, Nasi Goreng! Kali ni ada Sambal Sotong Kembang, baki Nasi Lemak hari tu. Ada telur separuh masak untuk Pak Inche dan telur mata untuk Mak Inche. Mak Inche tak Mak Inche sangatlah, sebab kalau namanya Mak Inche kenalah ada orang gaji macam Labu Labi, kan. Tapi, ni semua kena buat sendiri sampai Abang Jamil mampus 🤣🤭.

Post a Comment

6Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. takpe la mak encik.. :D.. sedap sangat mak encik masak.. nampak menyelerakan.. kite kene masak bukan sampai abg jamil mampus tapi sampai bila bila.. hihihi..

    ReplyDelete
  2. Kita rasa macam nak buat nasi lemak la esok..tp nak sambal kerang...tp kernag nak yg fresh...

    ReplyDelete
  3. Eh sama lak, sini pun nasi goreng juga pagi tadi... Tapi takde sambal sotong lerrr hihi

    ReplyDelete
  4. SK, Kak Amie fokus pada telur rebus dua biji tu, sebab selalu bawa telur rebus dua biji bekal pi kerja.

    ReplyDelete
  5. ewah sama lak menu kita hari ni SK, kak ana pun masak sambal sutung kering tadi, amboi lawa pinggan PM dia aihhhh :)

    ReplyDelete
  6. Nasi goreng memang tak pernah jemu kan...sedap sepanjang zaman

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!