NASI LEMAK & NASI AYAM BUTTERMILK

Seri Kandi Tanah Jauhar
8

 Assalamualaikum WBT

BUSY dari semalam.. huhuhu.


Semalam, ada lawatan dari YB Exco Pendidikan Johor yang baharu dilantik. Semoga perlantikan beliau akan membawa perubahan besar kepada warga kolej.


Tak bawa kereta dan malas nak jalan kaki ke kantin beli nasi campur. Buka grab food, nak beli nasi kerabu ayam percik Che Yah, cecah sampai doploh hinggit! Pergi kantin asrama minta kakak kantin buatkan nasi goreng ayam, sekali nampak dia tengah masak Ayam Buttermilk. Kantin asrama tak ada nasi campur cuma masakan panas je. Sk minta bungkuskan satu set dengan nasi, kakak tu bersungguh nak hantarkan ke pejabat. Aduhh.. terharu betul bila dihidangkan macam ni. 


Di rumah pulak, Pak Inche mintak masakkan Nasi Lemak. Malas dan rajin bercampur baur dalam kepala sebab sebelum tu Sk ke rumah Cik Ani tengok mak, sampai petang baru balik. Aaa.. masak aje la, siap masak pun malas jugak nak ambil gambar, hahaha. Tapi, rasa rugi pulak tak ada kenangan masak nasi lemak kali kedua kot atau ketiga, mungkin jugak ke empat di tahun 2024.

Tu yang snap jugak pic masa time makan.. hahahahahahaha.

Post a Comment

8Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Sk dah berkali-kali masak nasi lemak tahun ni. Saya sekali pun belum 🤭. Ni kalau buat, harus saya tayang di blog 😂

    ReplyDelete
  2. akak dalam malas-malas pun siap juga nasi lemak..saya kalau dah malas betul2 malas.cantiknya kejadian telur mata tu

    ReplyDelete
  3. Kalau buttermilk tu peminatnya Dania...

    ReplyDelete
  4. tu dia...february belum habis dah kali 3-4 dia masak nasi lemak. kita first & last masak nasi lemak tahun 2023 haritu masa xmas.

    ReplyDelete
  5. teringin nk mkn nasi lemak sambal sotong kembang la...

    ReplyDelete
  6. Bila rajin dan malas bergaduh, begitulah jadinya. Kecelaruan identiti. hihi..ambil gambar masa makan pun boleh. Janji ado!

    ReplyDelete
  7. Syabbas inspektor shahab( sambil tepuk tangan macam dalam cerita hindustan)
    Anda telah banyak kali masak nasi lemak..
    Kekanda belum pun sekali masak nasi lemak untuk sesi 2024 ni..
    Macam nak kena masak ni..terliuur

    ReplyDelete
  8. Saya sekali masak nasi lemak dan sambel nya failed 🤣🤣. Belum ada niat nak coba lagi hahahah. Dah paling betul beli ajalah 😅.

    Ayam buttermilk nya penasaran pula 🤤

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!