MAKAN DI ADAM'S KITCHEN KULAI

Seri Kandi Tanah Jauhar
7

 Assalamualaikum WBT

SEMALAM petang, Pak Inche jemput Sk balik dari pejabat sebab Iman guna kereta. Sk ajak tapau makanan siap-siap, jadi tak perlu keluar lagi, penat! Eh, Pak Inche kata, kan dia yang memandu.. aaa.. tak ada alasan. Kami balik rumah la dulu, mandi-manda, lepas maghrib pukul 8 macam tu keluar balik ke Kulai. Mujurlah sekarang dah lalu highway Pulai Jaya, kan.


Menu breakfast ni merupakan menu all day, pesanlah Chee Cheong Fun dan Pak Inche kata nak makan Mee Kolok jugak. Sk tak galakkan pesan Mee Kolok sebab ia tak menepati selera Pak Inche. Kemudian, staf datang beritahu CCF dah habis, Pak Inche minta tukar dengan Carrot Cake. Aisehhh.. boleh ke habis pesan banyak-banyak ni sebab Pak Inche ada pesan Wan Tar Hor Beef juga. Tak sampai hati pulak kata tak payah.



Saja snap pic masakan sotong dan harganya di sini.


Sk pesan sejenis Dim Sum aje iaitu Xiao Long Bao sebab lama tak makan. Harganya pun taklah mahal sangat.


Cukuplah pesan sejenis aje. Kembung perut kalau makan banyak sangat. Ececeh!


Pak Inche pesan Cincau, ingatkan homemade rupanya dalam tin.


Nasi Goreng Cina untuk TTK. Sekelip mata sampai 😂.


Pak Inche tanya, Wan Tan Hor tu apo? Wan Tan Hor tu Cantonese Kuey Teow la yang babah suka makan tu. Ada tiga jenis, daging, seafood dan ayam, kotttt.


Staf yang nak hantar Carrot Cake ni patah balik bila perasan ia untuk meja kami. Lepas dia check semula dalam sistem baru dia hantar. Mesti dalam hati dia kata, kuatnya pakcik makcik ni makan 🤭.

Nasi Goreng Cina sedap.
Wan Tan Hor sedap, daging banyak dan empuk.
Carrot Cake pun sedap.


Sk komplen dengan cashier, mereka tak kukus Xiao Long Bao ni dengan sempurna. Yang ni kan kita kena terus masuk dalam mulut semua supaya inti tak keluar. Tapi,  intinya masih sejuk separuh beku lagi. Kembang terus tekak bila telan, cepat-cepat gogop air. Marah betul la, dahlah Sk pujuk-pujuk Pak Inche makan kononnya sedap, huhu.

Post a Comment

7Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. haisyh, potong stim lah gitu...sebab dalam masih sejuk..ibarat tak masak lagi lah...

    ReplyDelete
  2. haih...masuk sini pasti terliur..hahaha...apapun...masuk wishlist la Adam's Kitchen ni

    ReplyDelete
  3. cantonese kuehtiaw biasa color putih skit..yg ni gelap..byk isinya ye...lps komplen tu apa komen cashier??

    ReplyDelete
  4. Benci betul kan kalau apa yang kita nak pesan tu tak ada. Haishh boleh buat potong selera. Aduhaiii awat la tak kukus dulu. Kita yang baca pun boleh berjangkit kembang tekak. Ada pulak lagu tu.

    ReplyDelete
  5. Adoii..spoil la kalau inti masih sejuk..memang kembang tekak kalau macam tu..
    Tapi CCF tu susah nak jumpa sembarangan sini..
    Eh, penampakan durian roll

    ReplyDelete
  6. Nasi goreng cina tu yummy. Dim Sum tu favourite jugak. Tapi...makan yang sejuk tu erkssss tak leh imagine. Kalau saya luahkan balik....

    ReplyDelete
  7. 😄😄. Waaah besar memang porsi yaaa. Saya percaya kalo pak inche bilang tak sedap mee Kolok nya, berarti memang tak payah coba ya kak 😄🤭.

    Carrot cake tuh saya pernah coba pas di Melaka. Tapi saat itu tak puas hati, hambar rasanya. Mungkin saya saja yg tak beruntung dapat yg sedap. Krn memang harusnya sedap dan gurih kan.

    Xiao long bao kalo tak panas dan tak kluar kuahnya di mulut, memang failed lah. Setengah beku pula 😅😂. Saya pun pasti komplain

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!