MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Tuesday, May 11, 2010

KISAH ANAK DERHAKA.. mesti baca

ASSALAMUALAIKUM...
Selamat Tengahari, juadah saya tengahari ni ialah Nasi Ambang. Mesti ramai yang tahu pasal nasi ambang ni kan, tapi sebutan yang sebenarnya Nasi Ambeng, cuma ramai yang tak reti nak sebut ambeng tu. Sebenarnya nasi ambeng ni percuma kerana meraikan dua orang staf di tempat saya yang akan berhijrah ke tempat lain, ALhamdulillah... rezeki jangan ditolak.

Lepas makan nasi ni mulalah mengantuk, orang kata kalau lepas makan ngantuk, maknanya tinggi kolesterol dan toksin, betul ke? Jadi sambil buat kerja sambil baca-baca email, terbaca pulak email ni, nak kongsilah dengan kawan-kawan, mesti baca sampai habis tau...

DI SEBUAH kampung yang diberi nama Kampung Kuali Lebam Sebatang.... tinggallah seorang janda beranak satu... Senah namanya. Anaknya nak kata budak tidak...nak kata tua pun tidak tapi perangai...MasyaAllah! ngalah kan setan aprait.... Mereka hidup takler senang...hidupnya kais pagi makan pagi...kais petang makan petang.

Nama anak Si Senah nie orang panggil Dak Atan... Si Atan nie kurang ajar orangnya....
hobi utama dia lumba motor haram....oleh sebab perangainya tak serupa orang maka maknyapun tak kuasa nak layan kerenah anaknya tuh! nak dijadikan cerita....

Suatu hari tuh Atan teringinkan sebuah motor... selama nih pun kalau Si Atan teringin nak ber-racing dia pinjam dari kekawannya...tapi kali nih dia tak berpeluang lagi disebabkan kawannya dah serik pinjamkan motor kat dia...maklumlah ganas dan gelojoh serta rakus sangat, jadi dia paksa ler maknya belikan sebuah motor yang canggih!!!

Dengan kurang ajarnya Atan berkata "Oii! Kau!! Aku nak motor" .

Dengan lemah maknya jawab "mana aku nak cekau duit Atan oii?"

Atan bengang lalu dengan biadapnya Atan berkata lagi "Aku tak kira orang tua!!!Kalau aku kata aku nak...aku naklah!!! Besok aku nak tengok motor tuh dah ada depan mata aku.. FAHAM????"

Maka keesokan harinya tersedialah motor tuh utk Si Atan...sebulan selepas tuh... Senah teringin nak minum air teh BOH.. Disuruh anaknya belikan serbuk teh tu....

Dengan angkuhnya Atan melenting...........

Atan: Apa ??? ko nak aku belikan teh semata-mata untuk ko, dengan naik motor aku yg canggih nih? Mana boleh!!! Tak glamour!!!!

Mak: Tak pe kalau ko tak nak tolong aku !!

Dengan sedih Senah menahan sabar... Lepas tuh Atan pun blah dengan motornya (pergi Racing) ...

Nasib Atan agak malang.. dia mati katak dalam kemalangan ketika berlumba (padan muka)...

Maka mayatnya pun dikebumikan dengan selamat... semua sanak saudara sedih atas kematian Atan kecuali emaknya....

Kemudian ketika orang menyiram air mawar di pusara Atan.. maknya enggan menyiram pusaranya dengan air mawar.. tetapi maknya menggunakan air TEH.......lalu... maknya berkata

"Kerana teh la anak aku mati..."

Sedang maknya sibuk menyiram... tetiba...kubur Atan merekah.. maka semua yang ada disitu lari lintang pukang .. tak cukup tanah kecuali Senah..(emaknya) lepas tuh....
Atan keluar dari kubur dan bertentang mata dengan maknya..

Lalu dengan tak semena-mena mulut Atan bergerak-gerak dan berkata dengan lantang.........
"
"
"
"
"
"
"
"
"
teh BOH ada UMMMPPHHHH !!!!!!


SEKIAN.......al kisahhhhh..

2 comments:

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

BOAT NOODLE @ TEH O AIS 50 SEN

Assalamualaikum... RAJIN pulak nak cepat-cepat update kisah malam tadi padahal bukan main banyak kisah yang belum dikisahkan lagi.  Hurmmm....