AWARD DAN TAG DARI AYU DAN CIK AYU

Seri Kandi Tanah Jauhar
0
ASSALAMUALAIKUM...

Pening ke baca tajuk entri saya tu? Hik.. hik... jangan pening ya. Ayu tu orang lain, Cik Ayu tu orang lain. Ramai sangat blogger yang bernama Ayu ni. Jadi bila mereka meninggalkan jejak di chatbox saya tu memang selalu keliru, Ayu yang mana satu.



Baiklah, award yang pertama ni daripada Cik Ayu~cupcakeschek. Mesti ada yang perasan saya pernah entrikan award ini kan. Cuma bezanya sebelum ini saya dapat award ni bulat-bulat tanpa tugasan, boleh tengok di sini tapi kali ini ada tugasan. Tugasan tu pulak saya pernah selesaikan pada entri ini, jadi macam peninglah kalau nak buat lagi. Jadi kepada Cik Ayu, terima kasihlah kerana sudi memberikan saya award ini ya.

Award yang kedua ini pula, hadiah dari Ayu~HadifHadifah sempena Hari Guru. Terima kasih ya Ayu. Saya setuju dengan pendapat Ayu, bahawa golongan pendidik seperti kami ini agak kurang diraikan berbanding dengan guru di sekolah. Satu kenangan yang paling manis sepanjang bergelar pendidik ini ialah saya pernah menerima sejambak bunga secara kourier dari anak-anak didik saya di tempat lama pada tahun 1997. Sampai sekarang masih saya simpan gambar bunga pemberian mereka khususnya Daing Sarina yang bersusah-payah menempah bunga tersebut mewakili rakan sekelasnya.



Dan di sini saya ingin kongsikan ucapan paling manis yang saya terima pada tahun ini daripada Nurul Huda Abdullah yang pernah menjadi anak didik saya sekitar tahun 2004/2005

Selamat Hari Guru, terima kasih atas segala tunjuk ajar ~ amat ringkas bukan, tapi amat bermakna bagi diri saya.

'Sama-sama, Nurul, semoga Nurul juga sentiasa berada di bawah lindungan Allah SWT.'

Untuk pengetahuan semua, Nurul merupakan gadis Sarawak berbangsa Iban yang memeluk Islam kira-kira tiga tahun lepas. Yang paling manis dalam kenangan ialah saya sendiri dan seorang kawan, Kak Faezah yang membawa Nurul ke MAJ untuk mengucap dua kalimah syahadah. Semoga cahaya keislaman akan terus menyelubungi kehidupan Nurul yang kini telah berumahtangga dan dikurniakan seorang puteri.

Satu lagi ucapan dalam Bahasa Inggeris daripada anak didik saya yang berbangsa India, Vicknesh...

'Good teacher impart good education. Great teacher groom their students to become leaders. Ordinary teacher direct us along the right path, but great teachers inspire us to seek our own path. The encourage us to discover our talents. Happy Teachers Day~ C Vicknesh. ~ Thank You, Vicknesh..

Terima kasih juga atas ucapan-ucapan yang singgah di ruang komen dan chatbox saya. Terima kasih semua.

Post a Comment

0Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

Post a Comment (0)

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!