MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Sunday, May 9, 2010

PULUT DENGAN KELAPA

ASSALAMUALAIKUM... SALAM SEJAHTERA

SEMPENA dengan kita meraikan HARI IBU yang boleh dikatakan diraikan sepanjang minggu ini, saya nak berkongsilah resepi-resepi air tangan ibu saya PUAN SITI RAMLAH KIPIT.

Saya percaya semua orang cakap masakan ibunyalah yang paling sedap, betul tak? Pendek kata masakan orang lain tak dapat menandingi masakan ibunya. Begitu jugalah dengan saya. Apa yang ibu masak semuanya sedap dan kalau tak dikawal perasaan memang berpinggan-pingganlah saya menambah nasi.

Nak tahu tak apa buktinya ibu saya masak sedap? Cuba jeling sikit gambar keluarga kecil saya di sebelah kiri kawan-kawan. Haaaaaaaaaaa...!! Itulah buktinya, keh..keh.. keh....

Jangan ada yang marah pulak ya. "Apa kau ingat badan kitorang kurus, mak kitorang masak tak sedap ke?"

Taklah pulak begitu... janganlah ada yang kecil hati ya.

Baiklah,nak cerita resepi Pulut Dengan Kelapa yang sangat mudah ni. Janji pandai masak nasi, maka tak ada masalah nak menyediakannya. Dah lama juga tak makan pulut dengan kelapa ni, biasanya ia jadi menu sarapan pagi kami. Tak sangka pulak, masa pergi rumah ibu semalam, dapat makan pulut dengan kelapa ni. Ada satu lagu kanak-kanak tentang makan pulut dengan kelapa ni tapi saya tak ingat pula liriknya..

Caranya tanak beras pulut seperti biasa dan dimakan bersama kelapa parut yang digaul bersama garam. Lebih sedap kalau ada kopi panas... Saya paling suka kalau makan campur kerak-kerak sikit, ishhhh.. memang suka sangat. Ada jugak yang makan dengan ikan kering, lagi sedap..

No comments:

Post a Comment

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

INAYAH - AKU MAHU PULANG

Assalamualaikum... Alhamdulillah. Akhirnya, Telemovie INAYAH akan ditayangkan di Astro Citra pada hari Ahad,  22 Oktober 2017 jam 10 ma...